۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۴۱۶۲۵
نماینده خبرگان رهبری:

توطئه وهابیت منجر به وحدت شیعه و سنی شده است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: توطئه وهابیت در پشتیبانی از تروریست های تکفیری و سلفی منجر به وحدت شیعیان و اهل سنت در منطقه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: حقیقت امر آن است که منافع دشمنان اسلام در منطقه تنها با تفرقه میان مسلمانان حاصل می شود.

وی با بیان این‌که ایجاد تفرقه میان مسلمانان و بدبینی نسبت به همدیگر از جمله ترفندهای استعمار و استکبار در راستای تسلط بر کشورهای اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: تشیع لندنی و تسنن آمریکایی هدفی جز تفرقه میان مسلمانان ندارند، حامیان این فرقه های افراطی نیز منافع خود را در چند دستگی مسلمانان جستجو می کنند.

امام جمعه مراغه افزود: تشیعی که از سوی انگلیس و صهیونیسم هدایت و حمایت می شود، با ظاهری اسلامی به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) نیز اهانت می کند، از سوی دیگر تسننی که شیعه را تکفیر می کند، هدفی جز راه‌اندازی جنگ مذهبی میان مسلمانان منطقه ندارد.

وی ادامه داد: مرجعیت شیعه همواره اهانت به مقدسات اهل سنت را نهی کرده و در مقابل نیز بزرگان اهل سنت نسبت به احترام به برادران شیعه تأکید دارند، باید دانست که ضربه به وحدت برادران اهل سنت و شیعیان تنها به نفع دشمنان اسلام است، ندای تفرقه از سوی هر کسی که سر داده شود، محکوم است.

نماینده خبرگان رهبری خواستار هوشیاری امت اسلامی در برابر تبلیغات عوام فریبانه برخی شبکه های ماهواره‌ای و جریان های هدایت شده از سوی غرب شد و گفت: انگلیس با حمایت از جریان تشیع لندنی، به دنبال اهدافی از پیش تعیین شده است، که به یقین نتیجه آن جز جنگ و مسلمان‌کشی در کشورهای اسلامی چیز دیگری نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که توطئه وهابیت در پشتیبانی از تروریست های تکفیری و سلفی منجر به وحدت شیعیان و اهل سنت در منطقه شده است، افزودت: داعش و دیگر گروه های تروریستی که از سوی نظام سلطه حمایت و هدایت می شوند با ظاهری اسلامی درصدد تامین امنیت و منافع رژیم صهیونیستی هستند.

وی با بیان این‌که وحدت میان برادران شیعه و سنی در عراق با هدایت مرجعیت موجب شکست توطئه ها و جنایت های گروه تروریستی داعش شد، گفت: اگر خود را پیرو راستین رسول گرامی اسلام(ص) می دانیم، باید در تقویت وحدت و برادری اهتمام ویژه داشته باشیم./935/ت302/ب1

ارسال نظرات