۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۵۲۷۵۵
از سوی مسؤول ستاد دهه فجر حوزه علمیه خراسان؛

برنامه های دهه فجر حوزه علمیه خراسان تشریح شد

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر هشت برنامه شاخص در مدارس علمیه برگزار می شود، گفت: در ۱۵۶ مدرسه علمیه که در خراسان رضوی، جنوبی و شمالی وجود دارد نیز برنامه هایی با محوریت ایام الله دهه فجر برگزار می شود.
حجت الاسلام فردوسی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان امروز 8 بهمن در نشست خبری برنامه دهه فجر حوزه علمیه خراسان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: در ایام الله دهه فجر هشت برنامه شاخص در مدارس علمیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در 156 مدرسه علمیه که در خراسان رضوی، جنوبی و شمالی وجود دارد برنامه هایی با محوریت ایام الله دهه فجر برگزار می شود، تصریح کرد: طبق هماهنگی و برنامه ریزی هایی هم که با امور مساجد شده است همه مساجد خراسان رضوی و مشهد و حاشیه شهر درباره برنامه های محتوایی از طرف حوزه علمیه خراسان حمایت می شوند.

حجت الاسلام فردوسی پور بیان داشت: حوزه علمیه خراسان در این ایام برنامه‌های مختلفی را در مباحثی همچون الگوی انقلاب، اندیشه‌های امام و رهبری، ترویج سبک زندگی اسلامی، توجه به عوامل آسیب‌زا  ترفندهای دشمنان و غیره در 156 مدرسه علمیه خراسان بزرگ برگزار می‌کند که برنامه‌های شاخص آن در 8 مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

مسؤول ستاد دهه مبارک فجر حوزه علمیه خراسان با اشاره به سخنرانان شاخص ویژه‌ برنامه‌های دهه مبارک فجر، خاطرنشان کرد: آیات و حجج اسلام والمسلمین خاتمی، صدیقی، پناهیان، ماندگاری و رئیسی و غیره از جمله سخنرانان شاخص ویژه‌ برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در این ایام هستند و در این برنامه‌ها از همراهی و همکاری 60 گروه جهادی و بسیج‌های طلاب و اساتید هم بهره مند می شویم.

حجت الاسلام فردوسی‌پور تصریح کرد: بخش دیگری از برنامه‌های حوزه علمیه خراسان در مساجد سطح شهر به‌ ویژه مناطق حاشیه شهر با محوریت مردم بوده است و این برنامه‌ها در جهت تحکیم و تقویت وحدت است و نگاه ویژه‌ای در حوزه بصیرت‌افزایی  در این قسمت وجود دارد  و از پیشنهادات تمامی مجموعه‌ها در جهت تبیین مؤولفه‌های مردم‌سالاری دینی استقبال می‌کنیم.

مسؤول ستاد دهه مبارک فجر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه براساس سخنان رهبر معظم انقلاب دهه مبارک دهه ولادت امامت و پیروی اُمت از ولایت و همچنین پایان تحقیر ملت از سوی مزدوران رژیم پهلوی بوده گفت: رهبر معظم انقلاب بر روی موضوع خود باوری و شعار کلیدی ما می‌توانیم تاکید بسیار داشتند و باید یاس و نا امیدی را در جامعه خنثی کرده و روح امید را به مردم بازگردانیم و روی شناخت صحیح دشمن و روش مقابله با آنان با دید باز کار کنیم.

حجت الاسلام فردوسی‌پور گفت: امسال با توجه به همزمانی ایام سوگواری دهه فاطمیه با ایام‌الله دهه مبارک فجر روی موضوعات مختلف سبک زندگی فاطمی به‌ ویژه محور بسیار مهم پیروی از ولایت به‌صورت ویژه پرداخته خواهد شد، اظهارکرد: در سبک فاطمی حمایت از ولایت و رهبری مطرح است.

وی با بیان اینکه از این رویکرد می توان در جهت تقویت مبانی انقلاب و حمایت از رهبری و ولایت فقیه و امام خمینی(ره)  استفاده کرد، گفت: این تقارن و همزمانی ایام فاطمیه و دهه فجر می تواند دستاویزی محکم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مبانی انقلاب باشد.

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به این مطلب که نخستین نکته ای که مورد تأکید ما و مسؤولان نظام است بحث مردمی شدن این برنامه ها است که با حضور و رغبت مردم انجام شود و مدیریت برنامه ها به دست مردم صورت بگیرد، اظهار کرد: در واقع ایام الله دهه فجر، ایام ترویج و نشر پیام انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه خط مشی ها و سیاست ها و برنامه های محتوایی که  از سوی حوزه علمیه خراسان  تدارک دیده شده است زمینه سازی برای رشد و تعالی و برای گفتمان سازی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ترویج آرمان های انقلاب در واقع همان آرمان هایی است که برگرفته از اسلام ناب  است و باید در این دهه ترویج پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که در برگزاری برنامه های دهه فجر محور قراردادن اندیشه ها و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب مدنظر است، ابراز کرد:  از طرفی توجه به عوامل آسیب زا که به انقلاب لطمه می زند، نیاز است تا برای مردم تبیین شود از دیگر محورهای مهم برنامه های این ایام است.

وی با بیان اینکه توجه به این موضوع که دشمن برای از بین بردن انقلاب چه کارهایی را انجام می دهد تا حضور حداکثری مرم را در همه این صحنه ها  از بین ببرد، تصریح کرد: خط مش اجرایی این است که برنامه ها به سمت توسعه، تقویت و تحکیم و همبستگی و انسجام اسلامی سوق  داده شود تا به وحدت ملی و اسلامی برسیم.

حجت الاسلام فردوسی پور ادامه داد: برای این منظور از همه ظرفیت هایی که در حوزه فرهنگی است استفاده می شود که شامل معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان و معاونت تبلیغ و آموزش و پژوهش است و همه مدارس و مراکز و نهادهای وابسته به حوزه ما را در این مباحث کمک می کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان در ادامه درباره دیگر اهداف برنامه های ایام الله دهه فجر که از سوی این ستاد مد نظر است، اظهار کرد: تقویت روح امید و امید آفرینی در بین مردم که دشمن می خواهد مردم را نسبت به انقلاب نا امید کند مورد تأکید است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی و فعالیت مدارس پیش حوزوی خبر داد و گفت: این مراکز شامل هشت مدرسه است که در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان برای خواهران و برادران است که با توجه به استقبال و متقاضی 500 نفری فقط 200 تا 250 نفر در حال حاضر پذیرش شده اند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات