۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۵۳۳۸۳
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

هزینه سازش بیشتر از استقامت در برابر دشمن است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هزینه سازش بیشتر از استقامت در برابر دشمنان است، گفت: استقامت در برابر دشمن و حرکت در خط ولایت مهم ترین پیام شهادت حضرت زهرا(س) برای امت اسلامی است.
انقلاب اسلامی

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مقاومت در برابر دشمنان و ایستادگی در خط ولایت پیام شهادت حضرت زهرا(س) است، گفت: حضرت زهرا(س) پس از جریان دستگیری امام علی و حضور در مسجد در خطبه های خود عواقب سازش با دشمن و دوری از امام و حجت خدا را برای مردم تبیین کردند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در مسجد برای مردم تبیین کرد که هزینه سازش با دشمن به مراتب بیشتر از استقامت در برابر دشمنان است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در آن  روز در مسجد برای امت اسلامی بیان کردند که اگر در کنار ولایت نبوده و در مسیر رهنمودهای امام معصوم(ع) حرکت نکنند دشمن با شمشیرهای آخته در کمین آنها خواهد بود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: اما متأسفانه مردم آن زمان به رهنمودهای حضرت زهرا(س) توجهی نکردند و مدت ها بعد یزید خون، مال، جان و ناموسشان را به مدت سه روز بر سربازان خود مباح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) حرکت در مسیر امامت و ولایت را زمینه ساز نزول برکات و رحمت الهی بر امت اسلامی می دانند، گفت: حضرت زهرا(س) می فرمایند اگر در مسیر امام و لایت حرکت کنید خداوند برکات و رحمت خود را بر شما نازل کرده و شما را در برابر تمامی حیله ها و مکرهای دشمن محفوظ خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام هدف دشمن این است که امت اسلامی استقامت، مقاومت و ابهت خود را از دست بدهند، گفت: حضرت زهرا(س) می فرمایند اگر در برابر دشمنان سستی کنید دشمنان با فتنه ها در کمین شما خواهند بود و باید منتظر فتنه ها باشید.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امام علی(ع) می فرمایند اگر مردم در مسیر ولایت و امامت حرکت کنند امام حتی آنها را از مسیر های صاف و شیب دار با موفقیت عبور خواهد داد اما اگر امت اسلامی از امام و ولایت دور شوند سرانجام به دام ذلت و دشمنان گرفتار خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به شاخصه های قیام فاطمی ایمان، یقین و حرکت در مسیر ولایت و عدم سازش با دشمنان را از شاخصه های اصلی قیام عاطفی عنوان کرد،افزود: امام خمینی(ره) با اتکا به شاخصه های قیام فاطمی و حرکت در مسیر ولایت امام معصوم(ع) انقلاب اسلامی را به تأسی از قیام حضرت زهرا(س) و انقلاب جهانی امام زمان(عج) ایجاد کردند و باید دقت کرد که انقلاب اسلامی ادامه انقلاب حضرت زهرا(س) است و در انقلابی که الگوی آن انقلاب فاطمی باشد سازش با دشمنان بی معنا است و حرکت در مسیر ولایت الگوی چنین انقلابی است.

وی یادآور شد: امروز هم با تأسی به حضرت زهرا(س) باید در مسیر حفاظت و حراست از انقلاب حرکت کرده و به این نکته توجه کنیم که هزینه سازش با دشمن به مراتب بیشتر از مقاومت است و در طول سالهای پس از انقلاب هرگاه در مقابل دشمن کوتاه آمده ایم هزینه های زیادی را متحمل شدهایم بنابراین سازش با دشمن هزینه دارد و باید در مسیر ولایت در مقابل دشمنان نظام و امت ایستادگی کرد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات