۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۴۳۱۵
حسینی:

ضعف‌های کشور ریشه در مسائل مدیریتی دارد

حسینی با بیان اینکه دشمنان از قدرت گرفتن کشور ما در هراس هستند، گفت: در کنار همه پیشرفت‌ها و دستاوردها ضعف‌های بسیاری وجود دارد که به ضعف مدیریت‌ها باز می‌گردد، علت این است که یا افراد توان مدیریتی نداشتند یا نمی‌خواسته ‌اند کاری انجام دهند.
سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، امشب در مسجد الرسول اصفهان، با اشاره به ضعف‌های بسیار کشور در زمان پهلوی و خدمت‌های محمدرضا شاه به آمریکا و کشورهای غربی، گفت: همانطور که امروزه عربستان در حال باج دادن به آمریکا است و شاهد هستیم ترامپ در سفر خود به این کشور چندین میلیارد دلار اسلحه به آنها می‌فروشد و به سادگی به آمریکا خدمت می‌کنند، این شرایط در ایران پیش از انقلاب اسلامی وجود داشت.

رژیم پهلوی در هم زمینه‌ها خدمت آمریکا و متحدانش بود

وی به پشیمانی شاه پس از خروجش از کشور به خاطر خدمت به آمریکا و غربی‌ها، اشاره کرد و افزود: پذیرش کاپیتولاسیون یکی از خیانت‌های مهم شاه بود که امام خمینی مانع آن شد، کشور در زمان طاغوت در همه زمینه‌ها در خدمت منافع آمریکا و متحدانش بود اما علیرغم همه توطئه‌های دشمنان امام خمینی یک انقلاب به نام خدا را به ثمر رساند و دست استکبار جهانی را از کشور کوتاه کرد.

وزیر ارشاد دولت دهم با بیان اینکه برخی متفکرنمایان که امروز هم وجود دارند در آن دوران معتقد بودند بدون استفاد هزا اسلحه و خشونت نمی‌توان به نتیجه رسید، اظهار کرد: آنها معتقد بودند حرکات امام خمینی برای انقلاب به نتیجه نخواهد رسید، حتی شب 22 بهمن حکومت نظامی اعلام شد که بعدا مشخص شد قصد قتل عام اطرافیان و یاران امام خمینی را داشتند اما هجوم مردم و سیل خروشان و دریای بیکران مردم فرصت نداد برخی مزدوران رژیم در ارتش بتوانند کاری از پیش ببرند.

حسینی الهی بودن و مردمی بودن را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مردم در کنار امام خمینی بودند و برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی خون دادند و فداکاری‌های بسیار نمودند، برخی ملی‌گراها و افراد لیبرال نظیر دولت موقت معتقد بودند که باید به همان بختیار بسنده کرد و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی معتقد بودند مردم دیگر نقشی در کشور نداشته و تمام مدیرت کشور با خود آنها است.

استقامت مردم موجب ثبوت و ادامه یافتن انقلاب اسلامی شد

وی حضور مردم در دفاع مقدس را موجب سرافرازی و پیروزی کشور در دوران دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: استقامت و پایداری مردم باعث شد انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند و به ثبات برسد، امروز هم تهدیدها، تحریم‌ها و فشارها به منظور درهم شکستن استقامت مردم است، افراد نفوذی و سرسپرده غرب و به تعبیر امام خمینی نااهلان هنوز هم وجود دارند و مشغول توطئه برای کشور هستند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، دولت و حکومت مطلوب غرب را وابسته و سرسپرده توصیف کرد و گفت: سناتورهای آمریکایی نامه‌ای به ترامپ نوشته‌اند مبنی بر خطرناک بودن قدرت موشکی ایران، در گذشته این سناتورها نگران پایگاه‌های نظامی خود در منطقه و حزب الله بودند اما امروز نگران این هستند که موشک‌های ایران تا کاخ سفید می‌رسد و می‌تواند آن را مورد حمله قرار بدهد، آنها معتقد هستند حزب الله نیاز به تسلیحات ایرانی ندارد بلکه خود تولید کننده تسلیحات است و با صدها هزار موشک خود هر گنبد آهنینی را می‌تواند درهم بشکند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نگرانی دشمنان از نفوذ جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین و در کشورهایی نظیر آرژانتین، تصریح کرد: در شکل گیری داعش و فعالیت‌های آن غرب و آمریکا حامی اصلی آن بودند و کشورهایی نظیر قطر نیز در این زمینه همراه آمریکا بودند، اما امروز قطر مسیر خود را از آنها جدا کرده است و این حاصل نفوذ ایران در منطقه است.

کشور از حالت انفعال و انزوا خارج شده و نقش آفرین در عرصه جهانی است

وی با بیان اینکه کشور از حالت انفعالی خارج شده و به دل دشمن زده است، خاطرنشان کرد: به تعبیر غربی‌ها ایران چهار پایتخت کشورهای عربی را در دست گرفته است و دیگر نمی‌توان ایران را کشوری منفعل و منزوی دانست، برخی افراد سیاسی که تحلیل درستی ندارند یا سر و سری با غرب دارند همیشه در تلاش هستند تا مواضع رهبری را زیرسؤال ببرند اما همیشه ناکام مانده‌اند.

حسینی با اشاره به فرمایشات امروز رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و افسران نیروی هوایی ارتش، اظهار کرد: در بسیاری از مسائل کشور پیشرفت‌های بسیار داشته است و دستاوردهای بزرگی وجود دارد، در کنار همه اینها ضعف‌های بسیاری وجود دارد که به ضعف مدیریت‌ها باز می‌گردد، علت این است که یا افراد توان مدیریتی نداشتند یا نمی‌خواسته ‌اند کاری انجام دهند، به ویژه در سال‌های اخیر این مشکلات بیشتر شده است و همه چشم امید مدیران به رابطه با آمریکا بوده است و امروز پس از 5 سال معلوم شده است رویکرد درستی نداشته‌اند و باید از این مسیر بازگردند.

وزیر ارشاد دولت دهم مشکلات جامعه را ریشه اعتراضات مردم در شهرهای مختلف دانست و عنوان کرد: اگرچه برخی از این اعتراضات سوء استفاده کردند و مسیر آن را منحرف نمودند و مردم نیز مسیر خودشان را از آن جدا کردند اما مدل توسعه غربی و ناکارآمدی مسؤولان باعث شد تا مردم اعتراضاتی نسبت به مدیریت کشور داشته باشند، دولت باید فکر به حال مردم داشته باشد نه اینکه روز به روز مشکلات جامعه بیشتر شود.

مردم باید در ایام انتخابات هشیار، بصیر و بیدار باشند

وی با اشاره به تبعیض‌های بسیار در کشور و سوء استفاده برخی مسؤولان از موقعیت خود، تصریح کرد: بخشی از این مشکلات به خود مردم باز می‌گردد چرا که در جمهوری اسلامی تعیین دولت و نمایندگان مجلس برعهده مردم است، برخی مدعی هستند که رییس جمهور اختیاری ندارد در صورتی که اینطور نیست و اگر قوه مجریه تا این حد ضعیف بود این افراد انقدر برای به دست آوردن آن تلاش نمی‌کردند.

حسینی بر لزوم هشیاری و بیداری و بصیرت مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: امام خمینی می‌فرمودند تا زمانی که سرمایه‌داران در دولت نباشند مشکلی پیش نخواهد آمد، تا زمانی که تضاد میان منافع کشور و منافع اشخاص زراندوز پیش بیاید قطعا کشور دچار مشکل خواهد شد، بعضی افراد در مسأله قاچاق دست دارند و به همین دلیل است که شاهد هستیم مبارزه جدی با قاچاق وجود ندارد. باید افرادی توسط مردم انتخاب شوند که درگیر مسائل حزبی و گروهی و جناحی و منافع شخصی نباشند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازداشت برادر معاون اول رییس جمهور به دلیل فساد اقتصادی اشاره کرد و افزود: این اشخاص وام‌های کلان می‌گرفتند به نام واردات کالاهای اساسی و بعد با زد و بندهایی که داشتند از گمرک اسناد تقلبی و جعلی واردات این کالاها را گرفتند و پس از آن ارزهای مبادلاتی که در قالب این وام‌ها کسب کرده بودند را در بازار آزاد به فروش می‌ر‌ساندند./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات