۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۴۹۵۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دنیاگرایی و دنیازدگی آفتی برای رشد معنوی و اخلاقی طلاب است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید همواره دنیاگرایی و دنیازدگی دوری کنند، گفت: یک طلبه در همه حالات به فکر کسب اخلاق و معنویت باشد و از مسائل مادی که موجب دوری او از معنویت می شود به شدت پرهیز کند.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با تأکید براین که حوزه علمیه مراکز مقدسی هستند که مورد توجه حضرت ولی عصر(ع) قرار دارد، گفت: طلاب باید حریم طلبگی و حوزه های علمیه را در همه دوران عمر خود پاس بدارند.

وی با تأکید براین که طلاب باید خود را سرباز حضرت ولی عصر(عج) بدانند و همواره این مسأله مهم را به خود تذکر دهند، افزود: کسی که خود را سرباز حضرت می داند باید وظایف سربازی را نیز به نحو مطلوب انجام دهد تا مورد رضایت حضرت قرار گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که یکی از مهم ترین مسائلی که در حوزه باید مورد توجه طلاب قرار گیرد انگیزه الهی و خلوص نیست است، خاطرنشان کرد: یک طالب علم دین باید بر این مبنا به تحصیل و تهذیب در حوزه بپردازد.

آیت الله سلیمانی با بیان این که لباس روحانیت تعهدآور است و نمی شود به همین راحتی از کنار آن گذر کرد، گفت: لباس روحانیت لباس خدمت به دین، اهل بیت(ع) و جامعه اسلامی است که همواره باید مورد توجه حوزویان قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید همواره دنیاگرایی و دنیازدگی دوری کنند، خاطرنشان کرد: یک طلبه در همه حالات به فکر کسب اخلاق و معنویت باشد و از مسائل مادی که موجب دوری او از معنویت می شود به شدت پرهیز کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که تحصیل و درس خواندن مهم ترین وظیفه طلاب و روحانیان است، تصریح کرد: با سیری در زندگی علما و فقهای بزرگ دینی می بینیم که شخصیت های بزرگ حوزه برای تحصیل علوم دینی چه سختی ها و مشکلات بزرگی را تحمل کردند.

آیت الله سلیمانی با تأکید براین که طلاب باید نگاه دانشگاه محور را در حوزه کنار بگذارند، خاطرنشان کرد: حوزه جای کسب مدرک و شغل نیست بلکه رسالت طلبگی بسیار مهم تر از این گونه مسائل دنیایی و مادی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب نباید به چشم کسب مدرک و تأمین شغل آینده به تحصیل در حوزه نگاه کنند، تصریح کرد: این گونه مسائل و بهانه ها در حوزه هیچ جایگاهی ندارد و کسی که چنین نگاهی را دارد به جایی نخواهد رسید.

وی با بیان این که آینده دین و اسلام ناب بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت است، خاطرنشان کرد: امروز دیگر وظیفه حوزه تنها در حد یک شهر و منطقه نیست بلکه نگاه حوزه باید جهانی و بین المللی باشد.

آیت الله سلیمانی با تأکید براین که دایره فعالیت های علمی، تبلیغی، دینی و فرهنگی حوزه باید گسترش پیدا کند، بیان داشت: در شرایط امروز جهان که معنویت و ارزش های الهی به حاشیه رفته رسالت حوزه های علمیه گفتمان سازی و جهانی سازی معارف الهی در جهان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین از علم به عنوان نور و روشنایی یاد کرد و با بیان این که علم آموزی، تاریکی و ظلمت را از جامعه دینی دور خواهد کرد، گفت: نباید با گناه ساحت علم در جامعه کوچک شود.

آیت الله سلیمانی در ادامه با تأکید براین که طلاب باید عمل به دستورات دین را هدف اصلی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: راه تحقق این هدف مهم خودسازی و تهذیب نفس است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که تهذیب نفس و کسب فضایل موضوعی مقطعی و منحصر به دوران تحصیل نیست، تصریح کرد: یک مبلغ دین باید در همه حالات و لحظات به تهذیب درون خود و همچنین کسب فضایل دینی و اخلاقی تلاش کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات