۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۵۵۳۳۱
مدیر حوزه علمیه بناب:

تحصیل و تهذیب مکمل یکدیگر هستند

حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی تحصیل و تهذیب را مکمل یکدیگر دانست و گفت: اگر به دنبال قرب الهی هستیم، راهی جز عمل به آموخته‌های خود نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ مجید بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری‌بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب عصر امروز در جلسه اخلاق طلاب و دانش پژوهان مؤسسه تخصصی حضرت ولی‌عصر(عج) این شهرستان اظهار داشت: توجه فضائل اخلاقی و دوری از رذایل رمز موفقیت و کسب توفیق در عرصه‌های معنوی و معرفتی است.

وی با بیان این‌که رذایل اخلاقی برای عموم مردم زشت و برای جامعه روحانیت زشت‌تر است، خاطرنشان کرد: مردم نسبت به گفتار، رفتار و سبک زندگی روحانیان دقت نظری بیشتری دارند و همواره منش روحانیت در محلات و مناطق مختلف الگویی برای اقشار مختلف محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه بناب با اشاره به آیه ۱۲ سوره حجرات و آیه۱۴۸ سوره نساء گفت: غیبت یکی از مهم‌ترین رذایل اخلاقی است که در آیات قرآن، روایات و احادیث متعدد نسبت به دوری از آن سفارش شده است، این عمل زشت که جزو گناهان کبیره به شمار می‌رود، منشاء برخی ناهنجاری‌ها نیز شناخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی غیبت را عامل تباهی اعمال و موجب از بین رفتن محبّت نسبت به اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: در سیره بزرگان و عرفا بارها مشاهده شده که هنگام مشاده غیبت ضمن انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، محل را ترک و استغفار می کردند.

وی با اشاره به این‌که دوران تحصیل در حوزه فرصتی برای تربیت نفس و مقابله با هواهای شیطانی آن است، افزود: اگر به دنبال قرب الهی هستیم، راهی جز عمل به آموخته‌های خود نداریم، بارها گفته که ابتدا با عامل به گفته‌های خود باشیم که بتوانیم بر ملت اثرگذار باشیم.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب تحصیل و تهذیب را مکمل یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: تحصیلات حوزوی اگر با تهدیب نفس و توجه به مکارم اخلاقی همراه نباشد، فایده به حال فرد و جامعه نخواهد داشت، در مقابل روحانی اخلاق‌مدار اما بی‌سواد نیز راه به جایی نمی برد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات