۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۵۵۶۸۰
استاد حوزه علمیه خواهران مطرح کرد؛

محبت و مودت به ارحام از مهم ترین ارکان حیات فاطمی

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در عین ولایتمداری درباره محبت به اعضای خانواده، نیکی به پدر و مادر و صله ارحام توجه ویژه ای داشتند، گفت: محبت و مودت مهم ترین شاکله خانواده اسلامی است.
فاطمه، راستگویی که به شهادت رسید

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مجیدی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه یکی از القاب حضرت زهرا(س) «ام ابیها» است، گفت: «ام ابیها» یعنی مادر پدر یعنی کسی که مانند مادر نسبت به پدرش دلسوز است و خداوند این صفت را به دلیل مرتبه ایمانی و شباهت حضرت زهرا(س) در خلق و خو به رسول خدا(ص) به ایشان نسبت داده اند و همچنین این لقب بیان کننده دلسوزی فراوان حضرت زهرا(س) نسبت به حضرت رسول(ص) است.

وی افزود: قرآن کریم از حضرت زهرا(س) به عنوان سیده زنان عالم و بهترین اسوه و الگو برای زنان و مردان عالم یاد می کند؛ بنابراین همانطور که عمل به احکام دین بر مردان و زنان واجب است الگو برداری و عمل به سیره حضرت زهرا(س) نیز برای امت اسلامی واجب است.

استاد حوزه علمیه خواهران مودت و مهربانی نسبت به خانواده و مردم را از ویژگی های مهم حضرت زهرا(س) در طول حیات کوتاه اما پربرکتشان عنوان کرد، گفت: امت اسلامی باید کرامت و مهربانی را از حضرت زهرا(س) یاد گرفته و نسبت به خانواده و سایر مسلمانان مهربان باشد.

مجیدی تصریح کرد: نیکی به پدر و مادر و مردم از ویژگی های اهل بیت(ع) است و حضرت زهرا(س) به صورت عملی همواره امت اسلامی را به محبت به پدر و مادر و صله ارحام دعوت می کردند و همه روزه به دیدار حضرت رسول(ص) رفته و با لطافت و محبت کلامی خاصی با حضرت رسول(ص) سخن می گفتند.

وی افزود: اگر زندگی حضرت زهرا(س) را مورد بررسی قرار دهیم می بینم که در زندگی ایشان حتی یک کلام ناشایست نسبت به اعضای خانواده و عامه مردم وجود ندارد و ایشان هرگاه فرزندانشان را صدا می زدندآنها را با لفط «قره عینی» یا «ثمره فدائی» یعنی نور چشم من و میوه دل مورد خطاب قرار داده و همواره به حضرت علی(ع) می فرموند جانم به فدای شما و من کنیز شما هستم.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: این سیره و منش حضرت زهرا(س) به ما نشان می دهد که محبت و مودت مهم ترین شاکله خانواده اسلامی است و باید همواره در زندگی از این سیره حضرت زهرا(س) الگو برداری کنیم.

مجیدی یادآور شد: باید توجه داشت که حضرت زهرا(س) در عین ولایتمداری نسبت به محبت به اعضای خانواده، نیکی به پدر و مادر و صله ارحام توجه ویژه ای داشتند، بنابراین مؤمنی که ولایتمدار است اعم از زن و مرد باید به این نکته توجه داشته باشد که محبت به ارحام از ارکان ولایتمداری و از مهم ترین خصایص حیات طیبه فاطمی است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات