۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۵۶۸۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان مهم‌ترین رسالت مربیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رسالت مربیان آموزش‌وپرورش کشف استعدادهای بالقوه دانش آموزان و به فعلیت درآوردن آن‌ها است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در همایش هفته تربیت که به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی و با حضور مسؤولان و مربیان آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌سازی و تربیت استعدادهای بالقوه دانش آموزان و هدایت آن‌ها در مسیر هدایت و تعالی مهارت بسیار بالایی است و باید مربیان و معلمان مدارس، در این مسیر تلاش جدی داشته باشند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش با داشتن سرمایه‌های انسانی بسیار مهمی که در اختیار دارد، منبع بسیار خوبی برای توسعه و مدیریت کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اداره آموزش‌وپرورش و مدارس محلی برای تمرین اداره کشور است؛ چراکه خروجی‌های مدارس، بعد از تحصیلات دانشگاهی می‌توانند سکان‌داران یکی از جایگاه‌های مدیریتی و خدماتی کشور باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در حوزه تربیت و آموزش، باید مربیان به ایجاد تحول در دانش آموزان برای رسیدن به تعالی بیندیشند و استعدادهای مختلف دانش آموزان را به مسیرهای تعالی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه هر دانش‌آموزی در آینده باید یکی از چرخ‌های کشور را بچرخاند، افزود: تربیت صحیح دانش آموزان برای رساندن آن‌ها به جایگاه‌ها و سطوح عالی مدیریت و خدماتی امری ضروری است و باید موردنظر مسؤولان، به‌ویژه مربیان و معلمان آموزش‌وپرورش واقع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امام سجاد (ع) در دعای 25 صحیفه سجادیه به تربیت اولاد اشاره و در بخشی تربیت را به تربیت‌بدنی، اعتقادی و اخلاقی تقسیم‌بندی کرده است.

وی تأکید کرد: تربیت بدنی و داشتن جسم سالم بسیار ضروری است؛ چراکه بدن انسان مرکب است و اگر این مرکب سالم نباشد، راکب را به‌سلامت به مقصد نمی‌رساند؛ ازاین‌رو باید ورزش دانش آموزان در مدارس و آموزشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: آشنا کردن دانش آموزان با اقتصاد و مقاوم‌سازی آن‌ها در زمینه‌های اقتصادی نیز یک امر حیاتی است و باید از کلاس اول ابتدایی به آن‌ها نحوه درآمدزایی و کارآفرینی را آموزش داد.

وی از مربیان و معلمان مدارس خواست به دانش آموزان وجدان کاری داشتن را آموزش دهند تا در آینده که در پست‌های مختلف جامعه مشغول کار خواهند شد، با داشتن وجدان کاری در امر خدمت به جامعه موفق باشند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات