۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۶۰۵۰۳
سرمقاله؛

کدام کالا ایرانی است؟

برای حمایت از کالای ایرانی باید آگاهی‌های لازم به مصرف‌کننده ارائه شود. او باید بداند مصرف کالای خارجی صرفا سلیقه‌ای شخصی نیست بلکه به معنای بیکار شدن جوان ایرانی و پدید آمدن مشکلات همراه آن است.
حمایت از کالای ایرانی - اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری رسا، متاسفانه در کشور ما به سمت مصرف کالاهای خارجی گرایش وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است. برای اصلاح این فرهنگ باید برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف داشت که یکی از این راه‌ها ترغیب مردم به مصرف کالای ایرانی است.

تاکید بر مصرف کالای ایرانی، فقط توصیه‌ای برای مصرف‌کنندگان نیست بلکه تولیدکننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین‌تر، اجازه ندهد مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند. در این میان تولیدکننده‌ها باید مصرف‌کننده را محترم بشمارند و کالای مرغوب به‌دست او برسانند و از طرفی مصرف‌کننده هم باید تا وقتی جنس ایرانی وجود دارد، جنس خارجی تهیه نکند.

از سویی دیگر برای حمایت از کالای ایرانی باید آگاهی‌های لازم به مصرف‌کننده ارائه شود. او باید بداند مصرف کالای خارجی صرفا سلیقه‌ای شخصی نیست  بلکه به معنای بیکار شدن جوان ایرانی و پدید آمدن مشکلات همراه آن است. اما کدام کالا ایرانی است؟ باید به این نكته اشاره كرد كه منظور از كالا همان محصول است که می‌تواند اعم از كالای ملموس یا خدمت باشد و دامنه خدمات -كه اتفاقاً حجم عظیمی از اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است- در این دایره قابل تحلیل و بررسی است.

یعنی هر سطح از کالا که ایرانی باشد به اندازه خودش مهم است؛ حتی اگر قطعات و طراحی‌اش خارجی باشد یا حتی اگر برند آن ایرانی نباشد اما همین که در داخل کشور تولید می‌شود نسبت به کالایی که مستقیم و آماده از خارج وارد می‌شود مزیت دارد. هر چقدر ارزآوری مستمر (و نه موقتی و مقطعی!) بیشتری در طول تولید و فروش از یك كالا عاید ایران شود، آن كالا ایرانی‌تر است!/۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات