۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۰۶۰۲

مهم‌ترین کار امام خمینی از منظر شهید سیدمحمدباقر صدر

روزی رفته بودم برای سید محمدباقر صدر کتاب بیاورم، وقتی به حجره آمدم دیدم کتاب‌ها را باز کرده و به آن‌ها نگاه می‌کند. فکر کردم می‌خندد ولی جلوتر که رفتم متوجه شدم اشک‌هایش جاریست و گریه می کند.
شهید صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر و خواهرش بنت‌الهدی در ١٩ فروردین ١٣۵٩ به شهادت رسیدند، اما تا مدت‌ها خبر دقیق و معتبری از شهادت ایشان در دسترس نبود. تا اینکه با گذشت بیش از ده روز و بنا بر گزارش‌های مختلف خبر شهادت ایشان قطعی شد.

آیت‌الله علی آل‌اسحاق در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است در رابطه با نظر شهید صدر درباره امام خمینی می‌گوید: روزی رفته بودم برای سید محمدباقر صدر کتاب بیاورم، وقتی به حجره آمدم دیدم کتاب‌ها را باز کرده و به آن‌ها نگاه می‌کند. فکر کردم می‌خندد ولی جلوتر که رفتم متوجه شدم اشک‌هایش جاریست و گریه می کند.

گفتم: آقا چرا گریه می‌کنید؟ گفت: وقفت على قبر حبیبی. یعنی بر سر قبر محبوبم ایستاده‌ام. گفتم: قبر کجاست؟ این حجره ماست. گفت: اسلام در این کتاب (به کتاب جواهر اشاره کرد) دفن شده و این کتاب مقبره اسلام است. من هم بر روی مقبره فاتحه خوانده و اشک می‌ریزم . اسلام واقعا مرده بود و چیزی از اسم آن باقی نمانده بود، جهان اسلام بر این است که حاکمی داشته باشد و اگر بنا باشد ما این را برداریم، چیز دیگری از آن نمی‌ماند. مهم‌ترین کار امام نیز این بود که اسلام را زنده کرد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

 

ارسال نظرات