۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۶۳۲۱۹
امام جمعه تبریز:

مدیریت جنگ با پشت‌میزنشینی امکان‌پذیر نبود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یکی از ویژگی‌های مهم شهید شفیع‌زاده را حضور مستمر و عملیاتی در جبهه‌ها دانست و گفت: مدیریت جنگ با پشت‌میزنشینی امکان‌پذیر نبود.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر حسن شفیع‌زاده؛ بنیانگذار توپخانه سپاه در تبریز اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا گامی ارزشمند در ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

وی با بیان این‌که شهدای مدافع حرم حاصل تربیت دینی در یادواره‌های شهدای دفاع مقدس بودند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رسیدگی به وضعیت خانواده های شهدا تأکید بسیار دارند، در حقیقت همه نیارمند فرهنگ شهدا هستیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که ادامه راه شهدا با عمل کردن به وصایای ایشان محقق می‌شود، افزود: رهبری انقلاب فرمودند؛ جنگ هشت ساله دفاع مقدس یک گنج بود، امیدواریم از این گنج به صورت شایسته استفاده کنیم؛ مبادا دشمنان با استحاله فرهنگی نسل جوان را با فرهنگ شهادت بیگانه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی شهید حسن شفیع‌زاده پرداخت و با بیان این‌که آن مجاهد والامقام الگویی تمام عیار برای نسل جدید انقلاب است، اظهار داشت: شهید شفیع‌زاده یکی از فرماندهان مخلص جنگ و بنیانگذار توپخانه سپاه پاسداران بوده است.

وی با اشاره به این‌که راه‌اندازی توپخانه در آن شرایط سخت حاکم بر جنگ؛ امری بسیار ارزشمند برای مقابله با دشمن متجاوز بود، ادامه داد: شهید شفیع‌زاده از امکانات داخلی برای تجهیز و راه‌اندازی توپخانه سپاه استفاده کرد و بعدها توانست کشور را در این عرصه خودکفا و پیشرفته کند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که توان موشکی ایران اسلامی به برکت مجاهدت شهید شفیع‌زاده و تربیت نیروهای خلاق، مؤمن، متخصص و متعهد بوده است، تصریح کرد: شهید شفیع‌زاده ثابت کرد که مدیریت جنگ با پشت‌میزنشینی امکان‌پذیر نیست و برای دفاع از کشور باید جانفشانی کرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات