۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۶۳۳۵۲
آیت الله علوی گرگانی:

خدمت به مردم تبلور روحیه الهی در انسان است

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به اهمیت و ارزش دستگیری از مردم برای رضای خدا تأکید کرد که خدمت به مردم تبلور روحیه الهی در انسان است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای مؤسسه علی بن ابی طالب(ع) قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان این که خداوند متعال در قرآن هدف ارسال رسل را بیان کرده است، اظهار داشت: انسان ها بدون داشتن راهنما مسلما سردرگم می‌ شوند چون انسان وقتی به دنیا می‌ آید هیچ چیز بلد نیست.

وی افزود: هدف این نیست که انسان همیشه بخورد و بخوابد و انسان بیهوده خلق نشده است چرا که خداوند همه اشیاء و نعمات را برای انسان خلق کرده است، البته خداوند به عبادت ها و اطاعت های ما نیازی ندارد و نفع اطاعت های ما به خودمان برمی گردد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: در روایات اسلامی ما تأکید شده که روحیه خدایی داشته باشید و در تفسیر روحیه خدایی نیز به خدمت به مردم اشاره شده است؛ برخی همه چیز را در دنیا برای خود می‌ خواهند و اصلا به فکر دیگران نیستند.

وی با اشاره به این که انسان های نیکوکار همواره مورد محبت و علاقه خدا هستند، خاطرنشان کرد: شما نیز در هر مسیری که فعالیت می‌ کنید اگر به فکر به مردم باشید، باری را از دوش مردم بردارید و به بیچارگان برسید خدا شما را دوست خواهد داشت هرچند برای کاری که می‌ کنید مزد دریافت کنید.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی بیان داشت: خداوند همه بندگانش را دوست دارد و دنبال بهانه ای می‌ گردد تا انسان ها را نجات دهد، یکی از دستاوردهای انسان برای نجات رسیدگی به امور بندگان است،از روایات استفاده می‌ شود که همیشه باید نسبت به هم مهربان باشیم، از این رو در عین شغلی که دارید به فکر احسان و کارگشایی از مردم باشید ولی خدمت به مردم را در قالب دین قرار دهید تا ارزش آن بیشتر شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که خدمت به مردم بدون هدف الهی از ارزش کار انسان کم می‌ کند، ابراز کرد: البته خداوند عادل است و اگر انسان برای دیگران کار کند، در هر صورت به انسان در همین دنیا اجر و مزد می‌ دهد ولی اجر بی نهایت اخروی نصیب انسان نمی شود.

وی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که خیلی از اوقات نیت انسان از عملش بهتر است ولی بهای نیت به ایمان است، مثل فردی که در دل خود دوست دارد اگر توان مالی داشت به خاطر رضای الهی از مردم دستگیری می‌ کرد هرچند الان مالی ندارد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات