۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۵۸۶۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دوران دفاع مقدس تجلی تبعیت محض از ولی قرآنی بود

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس قرآن به معنای واقعی کلمه به میدان آورده شد، گفت: دوران دفاع مقدس تجلی رأفت، انفاق، جهاد، عبادت، نجوا و راز و نیاز و نیایش قرآن، جامعه متحد، منسجم و ولایت پذیری و تبعیت محض از ولی قرآنی بود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست عصر شعر و خاطره سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور یادگاران دوران دفاع مقدس به میزبانی سالن اجتماعات دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، دوران تاریخی کامل انسان ساز است، گفت: بنده این تعبیر را با عنایت و با دقت می گویم که دوران دفاع مقدس ما یک دوره کامل انسان سازی بود یعنی اگر انسان خوب تدبر کند، هر آنچه برای رسیدن به کمال و درجات بلند انسانی نیاز دارد در این دوران پیدا می کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس قرآن به معنای واقعی کلمه به میدان آورده شد، افزود: دوران دفاع مقدس تجلی رأفت، انفاق، جهاد، عبادت، نجوا و راز و نیاز و نیایش قرآن، جامعه متحد، منسجم و ولایت پذیری و تبعیت محض از ولی قرآنی بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه همه نسبت به دوران دفاع مقدس و شرایط رزمندگان آن دوران غبطه می خوریم، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس دوران نیّات بلند و قداست ها و اخلاص و قطع همه تعلق ها و وابستگی ها در این معرکه بود اما متأسفانه امروز برخی ها اهداف آن دوران را از یاد برده اند.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن هیچگاه فرصتی را از دست نمی دهد، تصریح کرد: اینکه الان برای آن زمان و امروز غبطه و غصه می خوریم اجر عظیم دارد به شرط آنکه غصه ها همراه با حضور جدی، حساسیت دار و عملی باشد؛ نباید ناامید بود و نشست و نگاه کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب، فرمان یک ولی خدا، ولی امر و ولی دین است، تأکید کرد: اگر گفتیم ای کاش و افسوس اما در همه عرصه ها محکم و با مشت گره کرده حاضر بودیم و اجتماعات بزرگ انقلاب را تقویت کردیم، در برابر دهن کجی ها به انقلاب محکم ایستادیم و ملاحظه کاری نکردیم، توانسته ایم در راستای فرمان آتش به اختیار رهبری حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز برخی ها نمی خواهند مقاومت در جامعه نهادینه شود و برای رسیدن به خواسته خود دست به هر اقدامی می زنند و دلسوزان نظام را دلواپس می نامند، ابراز کرد: مؤمن با این چیزها به حاشیه و کنار نمی رود، چند روز ممکن است غباری عرصه ای را بگیرد و مقداری از یک حقیقتی پنهان بشود اما بالاخره این غبارها کنار می رود کما اینکه الان در برجام دیدید که این غبار ها کنار رفت و همه حقایق رو شد هرچند هنوز مانده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه هنوز مانده تا همه پرده ها در برجام کنار برود و این رسوایی هایی که برخی ها به بار آوردند مشخص بشود، گفت: به یقین دلواپسی ها و دغدغه مندی های دیروز و امروزمان اگر همراه با حضور، حرف زدن و حساسیت نشان دادن و بی تفاوت نشدن باشد، اجر عظیم و حکم جهاد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه اگر انسان خودش را به خدای تبارک و تعالی بسپارد و از خدا بخواهد که در صحنه باشد، خدا همه جور کمکش می کند، خاطرنشان کرد: به یقین اگر انسان خودش را به خدا بسپارد و در صحنه بیاید، خدا زبانش را هدایت می کند که چه بگوید، دلش را هدایت می کند که چه تصمیمی بگیرد، پایش را هدایت می کند که کجا برود و کجا نرود، خدا مغز و ذهنش را هدایت می کند که چگونه رأی بدهد، انتخاب کند و تصمیم بگیرد، این ها بصیرت های ایمانی است که همه در دوران دفاع مقدس بود و نشان داده شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رسانه های استکباری امروز به کار گرفته شده اند تا القا کنند ایران نفس آخرش را می کشد و کارش تمام است، افزود: به فضل پروردگار انقلاب ما اسلامی است؛ مردان و زنان این سرزمین پرورش یافته اسلام اند و با یک خرما می سازند اما تسلیم نمی شوند، این راه شماست که باید مدام تلقین کرد و گفت./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات