۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۳۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

چهره زیبا محصول صفای باطن است

استاد حوزه علمیه قم صفای باطن را زمینه سیمای زیبای ظاهر توصیف کرد و گفت: اگر دغدغه بندگان خداوند متعال و آخرت باشد خداوند دغدغه دنیا را از آنان خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مؤمنی در محفل سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، در تبیین الگو و سبک بندگی به بررسی سه راهکار مهم شرع مقدس اسلام پرداخت و اظهار داشت: سه اصل مهم و حیاتی در اصول بندگی وجود دارد که اگر مؤمن به آن متعهد باشد به اوج انسانیت یعنی حقیقت بندگی دست پیدا خواهد کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به این‌که حفظ حدود هدف در زندگی مؤمن یکی از اساسی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین اصول بندگی است، ابراز داشت: اگر مؤمن هم‌وغم خود را به آخرت اختصاص دهد خداوند متعال دنیای او را کفایت خواهد کرد.

وی افزود: اگر مؤمن در مسیر عمر عالم دنیا تمام تلاش و توان خود در مسیر بندگی گذاشته و به تأمین و احیاء مبانی شریعت مقدس اسلام و امر الهی تمسک داشته باشد خداوند متعال زندگی دنیای او را تأمین و دغدغه دنیای او را کفایت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم صفای باطن را زمینه سیمای زیبای ظاهر توصیف کرد و عنوان داشت: اگر بنده در مسیر بندگی خالص باشد و سیرت زیبایی داشته باشد بندگان مجذوب او و سیمای او در برابر انظار بسیار چشم‌نواز خواهد بود.

وی ادامه داد: فرهنگ غلط آرایش که در ابعاد و اوصاف مختلف جراحی های صورت و زیبایی در بین مردم رایج شده است هویتی پوشالی و زمینه تشویش درون است تا جایی که عواقب فیزیکی آن نیز برای بدن بسیار مضر و دردآور خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان به سومین اصل بندگی اشاره کرد و گفت: اگر بنده الگوی تعامل خود را با خدای خود اصلاح کند خداوند متعال الگوی تعاملش را با جهان بشری اصلاح خواهد کرد.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَبَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَبَیْنَ النَّاسِ، وَمَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ، وَمَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ؛ کسى که میان خود و خدا را اصلاح کند خداوند میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد و کسى که امر آخرتش را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را اصلاح مى‏کند و کسى که درون وجودش واعظى داشته باشد خداوند حافظى براى او قرار خواهد داد.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) در نتیجه‌گیری این خطبه خود به شرح حکمت امام علی (ع) پرداخت و ابراز داشت: امام علیه السلام در این کلام نورانى که درواقع مرکّب از سه جمله است به سه امر مهم اشاره مى‏کند و مى‏فرماید«کسى که میان خود و خدا را اصلاح کند خداوند میان او و مردم را اصلاح مى‏کند و کسى که امر آخرتش را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را اصلاح خواهد کرد و کسى که درون وجودش واعظى داشته باشد خداوند حافظى براى او قرار خواهد داد»/837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات