۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۶۶۵۵۸
فعال عرصه گردشگری و معنویت:

گردشگران را به عالم معنا هدایت کنیم

حجت الاسلام ایمانی خوشخو لازمه رشد و کمال انسان را از دیدگاه اسلام و سایر ادیان و مذاهب روشن شدن چشم باطن بین انسان ها دانست و گفت: ما باید سعی کنیم گردشگران با چشمی ورای چشم ظاهربین به حقایق هستی بنگرند.
حجت الاسلام ایمانی خوشخو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرسول ایمانی خوشخو در نخستین پیش نشست سومین همایش بین المللی گردشگری و معنویت که در سالن کنفرانس جامعة المرتضی برگزار شد، با بیان این که مقوله گردشگری چند دهه ای است که مورد توجه جهان قرار گرفته است، گفت: این موضوع به علت اقبال عمومی مورد آسیب ها و آفت هایی قرار گرفته است که ذهن همه دغدغه مندان در این عرصه را به خود مشغول کرده است.

پژوهشگر عرصه ادیان و مذاهب با اشاره به این که باید به سوی گردشگری خلاقانه و پایدار حرکت کنیم، اظهار داشت: باید کاری کنیم تا فعالیت های منفعلانه در این عرصه به کوشش های فعال تبدیل شود.

وی هدف کنفرانس گردشگری و معنویت را این گونه توصیف کرد: برای رسیدن به گردشگری پایدار و کاهش آسیب ها باید معنویت را به یک رویکرد تبدیل کرد و این همان هدفی است که همایش بین المللی گردشگری و معنویت دنبال می کند.

حجت الاسلام ایمانی خوشخو اضافه کرد: اگر معنویت در گردشگری به یک رویکرد تبدیل شود، بی تردید گردشگر در هر جا حاضر شود تجربه معنوی خواهد داشت؛ این کار در جهت پایدار کردن صنعت توریسم نیز اثرگذاری بسزایی دارد.

این فعال عرصه معنویت در گردشگری خاطرنشان کرد: برای نهادینه سازی معنویت در گردشگری باید به دنبال مفاهیم مشترک بگردیم و بر اساس آن کدهای جهانی را تنظیم کنیم.

وی لازمه رشد و کمال انسان را از دیدگاه اسلام و سایر ادیان و مذاهب روشن شدن چشم باطن بین دانست و ابراز کرد: ما باید سعی کنیم تا در حقیقت گردشگران با چشمی ورای چشم ظاهربین به حقایق هستی بنگرند و پا به عرصه عالم معنا بگذارند.

حجت الاسلام ایمانی خوشخو با بیان این که بشر امروزی غرق در کثرت ها شده است، مطرح کرد: اگر زمینه برای تأمل در خویشتن و خالق هستی فراهم شود، بدون شک گردشگری پایدار شکل گرفته و از آسیب های گردشگری جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد: گردشگری سکولار طبیعت را به عنوان کالا می بیند و برای همین آسیب های زیادی به آن وارد می کند، اما گردشگری معنوی سبب می شود تا توریست به طبیعت به عنوان تابلوی هنری بنگرد که دارد حقیقت بالاتری را به وی می نمایاند.

گفتنی است، این نشست علمی عصر هشتم خرداد در قم برگزار شد./841/پ۲۰۳/س

ارسال نظرات