۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۶۷۳۰۵
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

تداوم انقلاب در تمسک به مکتب علوی است

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: هزاران کتاب در وصف فضائل و مناقب علی بن ابی طالب نگارش شده، اما هنوز زوایای پنهان شخصیتی الهی ایشان مورد غفلت واقع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده سابق مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بامداد امروز در جمع احیاگران شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: اگر خود را شیعه علی(ع) می دانیم، باید در تمام شئون زندگی خود به او اقتدا کنیم.

وی با تأکید بر این‌که باید اوصاف امام علی(ع) را در وجود خود ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: رمز سعادت دنیا و آخرت در عمل به قرآن و تمسک به مکتب علوی است، چراکه آن حضرت تجسم عینی عدل، اعتدال، خضوع، خشوع، عبودیت، محبت، مردم‌داری، پاکدستی، ظلم‌ستیزی و تمام فضائل انسانی و اخلاقی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز پس از گذشت 1400 سال از شهادت آن امام همام، بشریت از درک کامل ابعاد شخصیتی مقتدای شیعیان، عاجز است، هزاران کتاب در وصف فضائل و مناقب علی بن ابی طالب نگارش شده، اما هنوز زوایای پنهان شخصیتی الهی ایشان مورد غفلت واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این‌که اصول عدل و عدالت از ديدگاه امام علي(ع) مي تواند الگو و ضابطه مناسبي براي بر پايي هر حكومت اسلامي باشد، گفت: اگر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید؛ نه با عمل به آیات قرآن و توصیه‌های علوی بوده است.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که بخش مهمی از مصائب امت اسلامی پس از ارتحال رسول گرامی اسلام(ص) فراموشی واقعه غدیر و غفلت از جایگاه حقیقی مولای متقیان بوده است، گفت: اسلام حقیقی تنها در حدود 5 سال حکومت علی(ع) تجلی یافت، اما جعل مسلمانان صدر اسلام نگذاشت تا این آفتاب عالم‌تاب ریشه جهالت، بدعت، خرافه و نادانی را بخشکاند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امام خمینی(ره) با اقتدا به سیره مولای متقیان علی(ع) تنها مردم را به حقوق حقه خود آشنا و بساط ظالمان و مستکبران را برای همیشه از ایران جمع کرد، ابراز کرد: تداوم این انقلاب نیز تنها با تمسک به مکتب علوی و عمل به آیات قرآنی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی خواستار توجه به جایگاه رهبری و ولایت فقیه در عصر غیبت حضرت حجت(عج) شد و گفت: جهانیان شاهد هستند که حضرت آیت الله  خامنه‌ای در طول قریب سه دهه از ارتحال امام خمینی توانسته انقلاب را از کوران حوادث و فتنه ها به سلامت عبور دهد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات