۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۴۲۷
سر مقاله؛

پایان پیام

بی‌برنامگی دولتی برای مهار بحران اقتصادی از پرده بیرون افتاده و در مقابل، وزیر خارجه که مسوولیت مذاکرات هسته‌ای را بر عهده دارد، تمام راه‌ها را موکول به برجام می‌کند.
بحران اقتصادی

به گزارش خبرگزاری رسا، دیروز دو مقام ارشد دولتی، به دیدار نمایندگان حوزه‌های عمومی و بازار ایران رفتند؛ معاون اول در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت و وزیر امورخارجه در اتاق بازرگانی.

بازتاب‌هایی که از این جلسات منتشر شده، نگران‌کننده است و اگر آن‌ها را اجزای یک سناریو تصور کنیم، می‌توان به این جمع‌بندی رسید که آنچه در پیشخوان اداره کشور رخ می‌دهد، برآمده از نوعی ناکارآمدی ساختگی است.

شاید این ادعایی بزرگ و گزنده باشد، اما وقتی دو روز پیش‌تر معاون سابق آقای روحانی در شورایعالی امنیت ملی در مصاحبه با یک روزنامه هم‌سو با دولت، پیشنهاد تغییر وزرای کابینه و حتی استعفای رییس‌جمهوری را مطرح می‌کند، می‌توان به کلیت این گفتارها بی‌اعتماد بود.

چرا؟ چون بی‌برنامگی دولتی برای مهار بحران اقتصادی از پرده بیرون افتاده (و حتی رییس مجلس که از حامیان دولت به‌شمار می‌آید، از این وضعیت ابراز ناراحتی می‌کند) و در مقابل، وزیر خارجه که مسوولیت مذاکرات هسته‌ای را بر عهده دارد، تمام راه‌ها را موکول به برجام می‌کند (و گویا در پنج‌سال گذشته مسیری دیگر را پیموده‌اند) و همزمان چهره نیمه‌پنهان سیاست خارجی دولت، از استعفای آن سخن می‌گوید، یک احتمال بیشتر مطرح نیست: کشور باید به یک توافق نامتعادل تن دهد تا مشکلاتش حل شود و اگر چنین نکند، دولت کناره می‌گیرد. پایان پیام./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات