۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۷۱۳۳۵
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

رکود اقتصادی دست همه را بسته است

آیت الله طه محمدی گفت: رکود بازار متاسفانه دست افراد را برای کارهای اقتصادی بسته است.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان عصر امروز به مناسبت هفته مالیات در دیدار مدیران اداره مالیات استان همدان با اشاره به بازدید از بازار و گفت و گو با بازاریان خاطر نشان کرد: رکود بازار متاسفانه دست افراد را برای کارهای اقتصادی بسته است.

نماینده مردم همدان درمجلس خبرگان رهبری افزود: از آن جایی که همدان از امتیازات صنایع و کارخانه محروم است رونق کسب و کار کم است و کاسبی وجود ندارد.

وی نبود خرید و فروش در بازار را بزرگ ترین مشکل اصناف دانست و گفت: وقتی بازار راکد باشد با وجود داشتن سرمایه اما به دلیل نبود تقاضا کسبه نمی توانند از عهده پرداخت مالیات به راحتی بر بیایند.

آیت الله طه محمدی با بیان این که مشکل کمبود ساخت و ساز و پایین بودن قدرت خرید مردم معضلی است که باید توجه ویژه ای به آن کرد افزود: وقتی این کار تعطیل شد در کنار آن ده ها شغل هم از بین خواهد رفت و این گونه بیکاری زنجیر وار شکل می گیرد.

امام جمعه همدان گفت: دولت باید کاری کند که چرخ اقتصاد کشور به جریان افتد و متحرک باشد، آن زمان همه این مشکلات بر طرف خواهد شد و رکود از بین خواهد رفت.

وی اسراف را بلای بزرگی عنوان کرد و افزود: زمانی که مردم پاداش های میلیونی بعضی از مسؤولان رده بالا را می بینند که صد برابر نیازشان دریافت می کنند و در کنار آن از پرداخت مالیات هم فرار می کند نارضایتی ایجاد می شود.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: کسی که باید مالیات میلیاردی بدهد اما فرار می کند و اتفاقی هم نمی افتد اما یک بازاری که کارش خوابیده باید مالیات سنگینی پرداخت کند این اشتباه است.

وی با تاکید بر یکسان سازی سطح زندگی مسؤولان با مردم گفت: با کسی که توانسته چند هزار ماشین بدون گمرک وارد کشور کند باید برخورد جدی شود نه با کسبه ای که چند ماه است فروش ندارد./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات