۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۷۱۵۴۱
امام جمعه تبریز:

مسؤولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، پاسخگویی به مردم در چارچوب قوانین و مقررات را ضروری است و گفت: بایستی مردم بتوانند مطالبات خویش را به مسؤولان انتقال دهند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی استان که به مناسبت فرا رسیدن هفته تأمین اجتماعی ترتیب یافت، اظهار داشت: خدمت به اقشار کم‌درآمد و نیازمند جامعه یکی از مهم‌ترین ارزش‌های اخلاقی از دیدگاه مبانی دینی است.

وی با بیان این‌که گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات ارزنده ای به اقشار مختلف جامعه ارائه شده است، خاطرنشان کرد: بهتر است این عملکرد به شیوه های جذاب، نوین و ابتکاری و البته با کمک رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم، منعکس شود و در کنار آن به کمبودها و نواقص احتمالی نیز در جهت رفع آنها پرداخت شود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر لزوم ارائه خدمات بی منت به مردم، تصریح کرد: همه نهادهای دولتی و غیردولتی در ارائه خدمات باید جلب رضایت الهی را سرلوحه امور قرار دهند، تکریم ارباب رجوع و ارتقای رضایت عمومی در سازمان‌ها و نهادها مورد توجه مدیران و کارکنان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، پاسخگویی به مردم در چارچوب قوانین و مقررات را ضروری است و افزود: بایستی مردم بتوانند مطالبات خویش را به مسؤولان انتقال دهند، قوانین نیز باید چارچوب و ساز و کارهای لازم برای این مسأله را پیش بینی کرده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر ایجاد روابط متقابل مسؤولان و کارکنان بر مبنای احترام و کرامت، گفت: پرهیز از اشرافی گری و افراط و تفریط لازمه خدمت در نظام جمهوری اسلامی است، مسؤولی که خود را جدا از مردم بداند، هیچ‌گاه مورد احترام نخواهد بود.

وی در پایان تأمین اجتماعی را موجب تحقق عدالت اجتماعی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در جهت استقرار میز خدمت و ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارزشمند و قابل تقدیر است و سایر نهادها نیز می توانند از این شیوه الگوبرداری کنند.

همچنین جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی استان، با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله، تأمین اجتماعی را راهکاری برای رسیدن به عدالت اجتماعی مورد نظر دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی با کارکردهای خود نقش مهم و مؤثری در تحقق سیاستهای اقتصادی مقاومتی و نیز شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی دارد.

وی با بیان اینکه در قالب بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در سال ٩٧، بالغ بر ٥٢ میلیارد تومان از جرائم پرداخت حق بیمه کارفرمایان، مشمول بخشودگی شده است، خاطرنشان کرد: کارفرمایان در صورت به کارگیری افراد تحصیل کرده و اشخاصی که در مراکز کاریابی ثبت کرده اند، از معافیت سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه برخوردار خواهند شد.

سمساری با اشاره به استقرار میز خدمت در شعب تابعه تأمین اجتماعی، ارائه خدمات سریع و آسان به صورت حضوری و غیرحضوری را از مهمترین رویکردهای سازمان طی سال‌های اخیر دانست و افزود: بیش از ٥٢ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان هستند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات