۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۷۲۹۸۳
امام جمعه قاضی:

فعالیت تبلیغی روحانیان تداوم راه انبیا است

امام جمعه قاضی با اشاره به اهمیت و حساسیت رسالت تبلیغی طلاب و روحانیان، گفت: دعوت به دین کار انبیا بوده و اکنون این مسؤولیت بزرگ بر عهده طلاب و روحانیان است؛ ازاین‌رو باید در این راه تمام توان خود را به کار گیرند.
حجت الاسلام شریعتی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد، امام جمعه قاضی، امروز در دیدار با روحانیان مبلغ بخش سملقان، با اشاره به اهمیت رسالت تبلیغ، اظهار کرد: رسالت تبلیغ که پیامبران الهی و ائمه معصومین (ع) نیز به آن مشغول بودند کاری بسیار عظیم و مهم بود.

وی افزود: دعوت به دین کار انبیا بوده و ما اگر دقت کنیم می‌بینیم که مسؤولیت بزرگی را به عهده خود گرفته‌ایم؛ ازاین‌رو باید در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با اشاره به مسائل فرهنگی و اجتماعی جاری، ادامه داد: نقش روحانیان مبلغ و ائمه جمعه و جماعات در ساختن جامعه سالم بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات با استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و نمازهای یومیه در هدایت و تربیت جامعه و نیز در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم نقش مؤثری دارند.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد فعالیت در این زمینه را عبادت دانست و گفت: هر کس که برای رضای خدا و ترویج دین خدا و خدمت به مردم تلاش کند در حال عبادت است.

وی از روحانیان خواست تا در برپایی نمازها و مناسبت‌های مختلف اهتمام بیشتری داشته و همچنین برای نشست و برخاست با مردم و به‌خصوص قشر جوان وقت بیشتری را بگذرانند.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد در ادامه با اشاره به نقش روحانیان در کاهش معضلات اجتماعی، اظهار داشت: کم‌طاقتی و صبر کم یکی از معضلاتی است که گریبان گیر جامعه بوده و زمینه بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و درگیری‌ها را به وجود می‌آورد در حالی که دین مبین اسلام همواره بر سعه‌صدر و بردباری تأکید می‌کند.

وی افزود: روحانیان مبلغ و ائمه جماعات مورد اعتماد اقشار مختلف جامعه بوده و سخنان آن‌ها اثرگذاری ویژه‌ای در راستای کاهش معضلات و شکل‌گیری جامعه‌ای آرمانی دارد؛ از این باید روحانیان نقش خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات