۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۷۳۰
استاد حوزه علمیه:

زن مظهر جمال خدا است

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: زن مظهر جمال خداست و عرفا معتقدند راه وصل به خدا، از راه صفات جمالی خداوند است.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: حقیقت و معرفت، از جنس نور و رحمت خداست که باطن عالم را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: اگر انسان به نفس خود معرفت پیدا کند تمام شرایط برای تعالی او حاضر خواهد شد به همین علت اولیا و علمای دین بالاترین گنج‌ها را معرفت نفس معرفی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: هر اندازه که معرفت انسان تقویت شده و وسیع‌تر شود، شهود و رؤیت انسان نیز قوی‌تر می‌شود. عرفای واصلی چون امام حسین(ع) که سفینه نجات هستند به تمام دریاهای علم و معرفت احاطه دارند‌.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی بیان داشت: اینکه سفارش شده است در نماز شب چهل مومن را دعا کنید یعنی ما افزون بر اینکه می‌توانیم سرنوشت خود را با دعا تغییر دهیم خداوند متعال این امکان را فراهم کرده است تا به وسیله دعا بتوانیم در تغییر سرنوشت دیگران نیز موثر باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از دعاهای شهید حججی این بوده که خدایا شهادت من را طوری قرار بده تا برای مردم جهان جریان ساز باشد.

استاد حوزه علمیه درباره خواب و اعمال سفارش شده قبل از آن گفت: اولیای الهی قبل از خواب به وضو، روبه قبله خوابیدن، ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س)، قرائت آیه ۱۸ و ۱۹ سوره آل عمران، حمد، آیه الکرسی، صلوات و ... سفارش کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر اراده کند و به نفس خود تسلط یابد، توان این را خواهد داشت که با فکر خود هر چیزی را تغییر دهد. زن مظهر جمال خداست و عرفا معتقدند راه وصل به خدا، از راه صفات جمالی خداوند است؛ پیامبر اکرم(ص) به همین علت می‌فرمایند حضرت فاطمه(س) روح من است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات