۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۵۸۲۲۳۴
سر مقاله؛

فرمان حل فوری مشکلات

بیش از پنج ماه قبل، دستور ایجاد شورایی برای هماهنگی اقتصادی صادر و تا زمانی که رهبر انقلاب، درباره آن علنی سخن نگفتند، دولت جلسه‌ای را در این زمینه تشکیل نداد و از آن موقع تاکنون نیز، جلسات به شکلی نه چندان منظم برگزار شده است.
جلسه سران قوا

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از پنج ماه قبل، دستور ایجاد شورایی برای هماهنگی اقتصادی صادر و تا زمانی که رهبر انقلاب، درباره آن علنی سخن نگفتند، دولت جلسه‌ای را در این زمینه تشکیل نداد و از آن موقع تاکنون نیز، جلسات به شکلی نه چندان منظم برگزار شده است.

این شورا، یک شورای مشورتی یا دائمی نیست؛ شورایی است با اختیارات ویژه و اختصاصی که در تاریخ جمهوری اسلامی اگر نگوییم بی‌سابقه، کم‌نظیر و برای حل مشکلات آنی معیشتی مردم و مقابله با تحریم‌های آمریکاست.

روند تشکیل جلسات، شکل‌دهی به مصوبات و... به‌گونه‌ای بوده که کارگزاران یا عوامل درگیر در اقتصاد، احساس نکرده‌اند ‌در ذیل تصمیم‌گیری یک مجموعه متمرکز و مؤثر فعالیت می‌کنند؛ تا جایی که یکی از نخستین مصوبات این شورا‌ «تشکیل ستاد مشترک برای مقابله با جنگ روانی دشمن» است و این موضوع نشان‌دهنده سبک و حرکت شورا و تصمیم‌سازان در آن است که بیش از حل مستقیم مشکلات اقتصادی، به جهات روانی و سیاسی مورد توجه قرار دارند.

چهارشنبه‌شب گذشته در تهران جلسه‌ای برگزار شد که در آن رهبر انقلاب، خواستار کار جهادی و تلاش فوق‌العاده اعضای شورا برای حل مشکلات جاری اقتصاد کشور شدند؛ به‌علاوه تاکید بر به‌کارگیری پیشنهادهای متعددی که از جانب دلسوزان و متخصصان برای این شورا و رییس آن ارسال شده است.

دستورکارهای شورا مشخص و معین است: اصلاح نظام بانکی، نقدینگی، اشتغال و تورم؛ مشکلاتی که رفع آن‌ها با توجه به ضرورت «مشارکت فعال در جلسات و مباحث» تا حدود زیادی ایجاد خواهد شد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات