۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۸۵۲۴۱
در سرای اهل قلم؛

کتاب «قدسی سازی و قدسیت زدایی» رونمایی شد

کتاب «قدسی سازی و قدسیت زدایی» با حضور نویسنده و اساتید دانشگاه امروز در سرای اهل قلم رونمایی شد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «قدسی سازی و قدسیت زدایی» با حضور نویسنده و اساتید دانشگاه امروز در سرای اهل قلم رونمایی شد.

گفتنی است حجت الاسلام یحیی جهانگیری نویسنده کتاب، امروز در جلسه نقد و بررسی کتاب «قدسی سازی و قدسیت زدایی» که در سرای اهل قلم برگزار شد، گفت: این کتاب اشاره به مصلحت در فقه اسلام دارد.

وی افزود: در این کتاب از مدل غربی پیروی شده و در بخش ششم کتاب مباحث با سیری منطقی جلو رفته تا مخاطب به مساله‌ای که پیگیر آن بود دست یابد.

حجت الاسلام جهانگیری با بیان اینکه برخی اساتید نقد داشتند که این کتاب باید به صورت درسی تالیف می‌شد، پاسخ داد: کتاب‌ها به دو صورت درسی و تبیینی نگارش می‌شوند بنابراین این کتاب به صورت درسی نوشته نشده است.

نویسنده کتاب بحث مصلحت را از مباحث برجسته این کتاب دانست و اظهار داشت: فقه حکومتی مهمترین مساله در فقه شیعی است بر همین اساس در این کتاب تلاش شد بین فقه سیاسی و فقه حکومتی تفاوت قائل شویم.

وی افزود: در فقه حکومتی تنها نحوه تفکیک قوا و یا مسائل سیاسی مورد بحث قرار نمی‌گیرد همه باب‌ها در این فقه مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در این کتاب تلاش شده تفاوت بین مصلحت شیعی و اهل سنت مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل امور بین الملل دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: بنده در مساله بحث مصلحت این مبحث را تنها در حوزه تزاحم ندیدم بکه در حوزه حکم آفرینی نیز به آن توجه شده است بر همین اساس به عنوان قاعده در نظر گرفتم اما حکم آفرینی آن به صورت معلق سازی است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات