۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۶۲۷۱
حجت الاسلام سرزعیم مطرح کرد؛

ارادت خاص مرحوم موذن زاده اردبیلی به اهل بیت

رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران گفت: مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی در تمام عمر خود ارادتی خاص به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشت و وصیت کرده بود پس از مرگ در هنگام دفن او، شعر زینب زینب را بخوانند.
موذن زاده اردبیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین سرزعیم رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران در مراسمی که شامگاه گذشته به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی و به همت اداره امور اوقاف و امور خیریه غرب تهران، با حضور جمعی از مادحین اهل بیت در آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد نبی اکرم(ص)، گفت: خداوند متعال در آیه "إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ" می‌فرماید من خریدار کسانی هستم که به من ایمان و کالای مرغوب برای فروش دارند.

وی افزود: خداوند عزوجل اموال، دارایی و انفس را به بهای بهشت از انسان خریدار است؛ پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید ای مردم ارزش و بهای شما بهشت است اگر به کمتر از این حد قانع شوید و به قیمتی پایین‌تر از این خود را بفروشید ضرر کرده‌اید؛ بر اساس این آیات و روایات، خداوند متعال و نبی مکرم اسلام(ص) ارزش هر انسانی را تعیین کرده‌اند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران اظهار داشت: انسان در فروش خود به هر بها و نرخی و به هرکسی مختار است اما بهترین و تنهاترین کسی که به ارزش واقعی وجود انسان آگاه است و او را به قیمت واقعی می‌خرد، خداست؛ کربلا نشان داد هر کسی که خود را به قافله امام حسین(ع) رساند و خود را به امام فروخت خداوند او را به بالاترین قیمت خرید، به همین علت در زیارت عاشورا هر گاه به امام حسین(ع) سلام می‌دهیم یاوران و همراهان ایشان در دشت کربلا را نیز مورد تحیت قرار می‌دهیم چرا که این افراد به دلیل هم رکاب شدن با امام به مرتبه‌ای عالی رسیدند.

وی در ادامه بیان داشت: در زیارت ناحیه مقدسه نیز امام زمان(عج) به علت مقام بالای یاران امام حسین(ع) در کربلا به آنها سلام می‌دهد؛ در میان یاران امام فردی به نام زهیر وجود داشت که بسیار از امام و قافله ایشان فراری بود که در منزلی به آنها برخورد نکند اما در یک ملاقات با امام تصمیم گرفت به جمع یاران ایشان بپیوندد.

حجت الاسلام سرزعیم اظهار داشت: در واقع زهیر مشتری خود را پیدا کرد؛ او با جان و دل به میدان آمد، جنگید و هنگامی که امام حسین(ع) در نماز بود تمام تیرها را به جان خرید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی در تمام عمر خود ارادتی خاص به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشت و وصیت کرده بود پس از مرگ در هنگام دفن او، شعر زینب زینب را بخوانند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات