۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۸۹۶۱۰
شامگاه گذشته؛

کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان با حضور اندیشمندان استانی و کشوری برگزار شد.
رونمایی از کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان رونمایی از کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان رونمایی از کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان رونمایی از کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان رونمایی از کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان رونمایی از کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم رونمایی از کتاب «نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان»، شامگاه گذشته با حضور علما و فضلا، مسؤولان فرهنگی استان و دوستداران کتاب در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم به ترتیب محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مسلم رحیمی، مدیر کل صداوسیمای استان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عبدالکاظم علی نژاد، نویسنده کتاب به سخنرانی پرداختند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این مراسم زیرکی و هوشیاری نویسنده در استفاده از منابع مهم، بخش بندی محققانه و عالمانه و ارتباط عمیق و اصولی مباحث، جامعیت کتاب و استنادات و ارجاعات علمی و دقیق را از نقاط قوت کتاب به حساب آورد.

همچنین مدیر کل صدا و سیمای استان عنوان داشت: امروزه عرب خوزستان مرکز تشیع در جهان تشیع ما است، در میان قوم بختیاری احترام به سادات به عنوان یک ارزش قلمداد و همگان از آن آگاه هستند.

آیت الله طبسی نیز کتاب«نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان»، را گام مبارکی برای معرفی ریشه های تشیع در خوزستان و ریشه دار بودن در استان برشمرد و جوانان را به مطالعه آن توصیه کرد.

نویسنده کتاب نیز هدف از تألیف کتاب را پاسخ به ادعاهای وهابیت و استعمار در زمینه تشیع اجباری اهوازی ها برشمرد و گفت: با ادله و سند ثابت کردیم که خوزستانی ها از دوران مولای متقیان دوستدار و شیعه اهل بیت بودند.

لازم به ذکر است که عناوین این کتاب 12 فصلی به ترتیب عبارت است از: نگاهی گذرا به تاریخ تشیع خوزستان، آشنایی مختصر با تشیع، آغاز تشیع خوزستانی ها، فعالیت های برخی از فرقه های مذهبی در خوزستان، دولت های شیعی در خوزستان، شماری از علمای برجسته شیعه خوزستان، ولایتمداری عشایر عرب خوزستان، تشیع در سایر نقاط خوزستان، خوزستانی ها و رواج تشیع در شبه قاره هند و سایر نقاط جهان، نقش جهادی و مبارزات مردم خوزستان، تشیع در آثار ادبا، شعرا و اندیشمندان معاصر خوزستان، اماکن و بقاع متبرکه خوزستان.

تصاویر بقعه ها و مکان های مقدس، علما و شخصیت های استان به همراه کتابنامه دیگر بخش های کتاب هستند.

در این کتاب 296 صفحه ای که به همت موسسه بوستان کتاب چاپ شد، از 58 منبع عربی و فارسی استفاده شده است.

نویسنده در چکیده کتاب می گوید خوزستان از نخستین مهدهای تمدن جهان است. این سرزمین در طول تاریخ، شاهد حوادث و فراز و نشیب های بسیار بوده و همچنان ثابت قدم مانده است با ورود مسلمانان به این منطقه مردم با آغوش باز از اسلام استتقبال کردند.

اثر حاضر کوشیده است گوشه ای از تلاش خستگی ناپذیر مردمان این سرزمین را در اشاعه اندیشه اسلام ناب محمدی و ترویج معارف اهل بیت(ع) ترسیم کند.

کتاب نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان در هزار نسخه چاپ شده است./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات