۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۹۵۴۴۵
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام:

جوانی بهترین دوران برای تزکیه نفس است

جوانی بهترین دوران برای تزکیه نفس است
حجت الاسلام اسکندری گفت: جوانی بهترین دوران برای هدف گذاری، برنامه ریزی و تزکیه نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: مرد و زن هر یک باید در جایگاه، ظاهر و شکلی قرار بگیرند که خداوند متعال برای آنها تعیین کرده است.

وی افزود: نوع حجاب و پوششی که خداوند برای این دو جنس قرار داره به این علت است که ظرافت ها و ظرفیت های آنها متفاوت از یکدیگر است؛ یکی از دلایل حرام بودن طلا برای مرد نیز همین است که طلا برای زیبایی و ظرافت است.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام ابراز داشت: درباره نوع رفتار و لحن صحبت نیز همین طور است، زن باید درخور زنانگی و مرد باید در خور مردانگی رفتار و صحبت کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به حضرت مهدی(عج) صاحب الزمان(عج) می‌گویند، گفت: زیرا حضرت ولی عصر(عج) از طرف خداوند متعال صاحب و مالک است و قدرت و اجازه تصرف در مملوک خود را دارد؛ هر یک از ائمه در زمان خودشان صاحب آن عصر بوده‌اند.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه بیان داشت: همه ما باید در کسب درآمد و روزی خیلی مراقب باشیم؛ ممکن است انسان به خاطر کسب روزی دست به کارهایی بزند که دنیا و آخرت او تحت الشعاع قرار بگیرد و اگر در دنیا اثر آن را نبیند و خدا با زیاد کردن اموال او را با حال خود واگذار کند، در آخرت حساب و کتاب او قطعاً سخت خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام ابراز داشت: در مسائل فقهی نباید تنها مسائل مبتلا به را خواند؛ به فرمایش مقام معظم رهبری هدف از خواندن کتاب های فقهی تمرین فقاهت، اجتهاد و ورزیده شدن ذهن است، مثل ورزشکاری که تمام حرکات ورزشی شاید برای رسیدن به هدف برای او لازم نباشد اما برای ورزیده شدن بدن لازم است آنها را انجام دهد.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند اگر هزینه ای انجام دادی که پند، عبرت و علمی بگیری فکر نکن مال و دارایی تو هدر رفته است؛ در واقع کسب تجربه نوعی سرمایه گذاری برای موفقیت‌های آینده است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: جوانی بهترین دوران برای هدف گذاری، برنامه ریزی و تزکیه نفس است؛ نباید از کنار این دوران طلایی با غفلت و سرخوشی های زودگذر دنیوی عبور کرد و باید بهترین بهره را از این دوران برد./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات