۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۶۷۵۵
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

حضرت زهرا قرآن و عترت را در کنار هم حفظ کردند

حضرت زهرا قرآن و عترت را در کنار هم حفظ کردند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نور قرآن و عترت را در کنار هم حفظ کردند، گفت: ایشان اسلام را از نابودی نجات دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد الهادی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از علائم آخرالزمان هجوم شیطان به کانون خانواده است.

وی با بیان اینکه زن محور و مرکز خانواده است، ادامه داد: در دیدگاه اسلام جایگاه خانواده بسیار مقدس است و خداوند خانواده را قرار داد تا انسان ها با قرار گرفتن در آن به آرامش و امنیت دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید بر اینکه خانه و خانواده محل عبادت، ریاضت و تربیت است، عنوان کرد: گذشت و رافت از اصول اساسی است که باید در خانواده به آن توجه ویژه شود تا از این طریق اعضای خانواده به قرب الهی نائل شوند.

استاد حوزه علمیه محبت و مهربانی را از دیگر اصول بسیار مهمی دانست که باید در خانواده بین زوجین و فرزندان رعایت شود، گفت: محبت، پیوند میان اعضای خانواده را مستحکم می کند.

وی احسان به والدین را از سفارشات مهم اسلام برشمرد و اظهار داشت: احسان به والدین سبب طولانی شدن عمر و موجب افزایش روزی می شود، طبق صریح روایات؛ گاهی فرزند در حیات والدین عاق والدین نمی شود اما بعد از مرگ آنان مورد عاق والدین قرار می گیرد و این به خاطر بی مهری است که فرزندان نسبت به والدین دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید بر اینکه مادر از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: پیامبر اسلام می فرمایند اگر انسان به اندازه ریگ های بیابان و تعداد قطرات باران عمر کند و اطاعت مادر را به جای آورد نمی تواند حق دوران بارداری او را ادا کند. در جای دیگر آمده اگر فرزند در نماز مستحبی بود و پدر او را صدا زد نیازی نیست نمازش را بشکند اما اگر مادر او را صدا زد توصیه شده فرزند نماز خود را بشکند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه والدین باید با فرزندانشان دوست و رفیق باشند، عنوان کرد: این رفاقت مانع انحراف و گمراهی فرزندان در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) ادامه دهنده نبوت است، گفت: حضرت ادامه دهنده شخص و شخصیت پیامبر اسلام بودند. حضرت با دفاع از امام علی(ع) اجازه ندادند دشمنان بین قرآن و عترت فاصله ایجاد کنند و اسلام را به نابودی بکشانند؛ حضرت زهرا(س) نور قرآن و عترت را در کنار هم حفظ کردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات