۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۸۱۹۱
در گفت و گو با حجت الاسلام آقابابایی صورت گرفت؛

تشریح وضعیت آموزشی مدارس علمیه برادران استان چهارمحال و بختیاری

تشریح وضعیت آموزشی مدارس علمیه برادران استان چهارمحال و بختیاری
حجت الاسلام آقابابایی گفت: در مجموع سیاست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری حرکت به سمت مباحث تخصصی و ایجاد جهش علمی در استان است.
حجت الاسلام علی اکبر آقابابایی، معاون آموزش حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز نیم سال دوم سال تحصیلی مدارس علمیه استان از ۲۰ دی ماه جاری خاطرنشان کرد: در حای حاضر ۷۸۵ طلبه برادر در ۸ مدرسه علمیه استان مشغول به تحصیل و فعالیت دینی هستند.

وی با بیان اینکه همه مقاطع تحصیلی از سطح یک گرفته تا سطح ۴ حوزه در استان تدریس می‌شوند، گفت: هم اکنون ۶۰۰ طلبه به صورت حضوری و ۵۰ طلبه به صورت غیر حضوری در استان مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام آقابابایی با بیان اینکه ۵۰ طلبه نیز در مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر استان در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: به حمدالله امسال نخستین سالی است که درس خارج با حضور آیت الله منصور مظاهری، از اساتید درس خارج قم، با حضور ۷۵ نفر از روحانیان استان به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کادر علمی و اجرایی مدارس علمیه استان نیز شامل ۸۲ نفر است، خاطرنشان کرد: ۴۰ استاد تمام وقت و ۴۲ نفر مدیر و کادر اجرایی، مسؤولیت اداره مدارس علمیه و تدریس در سطوح مختلف را بر عهده دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه سیاست جدید حوزه‌های علمیه تغییر در برنامه آموزشی و به روزرسانی امور است، ادامه داد: در حال حاضر همه مدارس علمیه برادران استان، از پایه یک تا سه مجری برنامه جدید آموزشی هستند که ان شاءالله به مرور زمان برای سایر پایه‌ها نیز اعمال می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سطح بندی وضعیت ادبیات عرب طلاب استان در حال انجام است، گفت: با این سطح بندی می‌توانیم کارگاه‌های کاربردی ویژه طلاب هر سطح برگزار کنیم که این امر در جای خود بی سابقه است.

حجت الاسلام آقابابایی با بیان اینکه در مجموع سیاست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری حرکت به سمت مباحث تخصصی و ایجاد جهش علمی در استان است، تصریح کرد: رشته‌های مشاوره اسلامی و انقلاب اسلامی از طرح‌های در دست اقدام برای سطح سه حوزه استان است که ان شاءالله از سال آینده اجرا خواهد شد.

وی همچنین به اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه استان از ۵ سال گذشته خبر داد و افزود: این طرح در واقع سیر مطالعاتی خاصی دارد و به صورت فوق برنامه و جداگانه در سطح مدارس علمیه استان اجرا می‌شود./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات