۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۹۹۲۶۸
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قم؛

نشست های علمی با موضوع دین و منابع طبیعی در حوزه برگزار شود

نشست های علمی با موضوع دین و منابع طبیعی در حوزه برگزار شود
حجت الاسلام خاک با بیان اینکه دین در عرصه های مختلف زندگی حرف دارد، گفت: نمود دین در منابع طبیعی و آب و خاک باید به صورت علمی در حوزه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات مساجد استان قم به همت معاونت جامعه مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها و مراتع کشور پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

حجت الاسلام عباس خاک نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به جایگاه منابع طبیعی در آموزه های دینی اظهار داشت: بنده وقتی سالیان پیش به سازمان منابع طبیعی آمدم گمان نمی کردم که در دین مبین اسلام این قدر به بحث طبیعت و آب و خاک اهمیت داده شده باشد.

وی افزود: بنده در آن دوران کتابی خواندم که آیات مربوط به منابع طبیعی را استخراج کرده بود که این آیات به بیش از 700 مورد می رسید ولی وقتی خودم به صورت جدی تفحصی دوباره کردم توانستم 300 آیه به آن اضافه کرده و این تعداد را به هزار مورد برسانم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: با این مسأله شما متوجه خواهید شد که یک ششم قرآن با این موضوع در ارتباط است از این رو به عقیده من جا دارد که همایش ها و جلسات و هم اندیشی های تخصصی در بین علما و بزرگان حوزه برگزار شود تا ابعاد مختلف این مسأله به صورت تخصصی موشکافی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه جدی علما و ائمه جمعه و جماعات به مسأله منابع طبیعی و تذکر مردم نسبت به این مسأله یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تمام امیدشان در بحث اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی است و بر این مسأله تأکیدات زیادی داشته اند.

حجت الاسلام خاک تصریح کرد: وقتی معتقدیم که دین به عنوان پاسخگوی نیازهای بشر تا روز قیامت خواهد بود، این مسأله باید در منابع طبیعی و مسأله آب و خاک نیز خود را به صورت علمی و پژوهشی نشان بدهد که این مسأله بردوش علما و روحانیت است.

وی در پایان یادآور شد: دین برای تمام عرصه های زندگی حرف برای گفتن دارد و برای تک تک وزارت خانه ها می توانیم از دین راه کار بیاوریم بنابراین شما نیز که با مردم در ارتباط هستید کمک کنید تا نمود دین در عرصه های مختلف کشور به ویژه در عرصه منابع طبیعی برای مردم روشن شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات