۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۰۷۱۲۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

چهره واقعی دینداران در جامعه توصیف شود

چهره واقعی دینداران در جامعه توصیف شود
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه چهره واقعی دینداران باید در جامعه اسلامی توصیف شود، گفت: چهره واقعی دینداران از لسان امیرمومنان(ع) در خطبه متقین توصیف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: انسان با انجام دستورات دین می تواند بهترین سبک زندگی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه دستورات دین سراسر حکمت است، ادامه داد: حکمت با ترک گناه و اطاعت از دستورات الهی کسب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه انسان دیندار به دنیایی که در آن زندگی می کند آگاهی دارد، ابراز کرد: انسان اگر به جهان هستی توجه داشته باشد می داند که وجودش مستقل از خداوند نیست و در همه عرصه ها باید به حضرت حق پناه ببرد.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما همه نعمت ها را در عالم هستی به اندازه و با هدف خلق کردیم و برای هر چیزی قدری قرار دادیم؛ انسان با توجه به جهان هستی عظمت و بزرگی خداوند را درک می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه اعمال انسان در عالم هستی ثبت می شود، گفت: همه اعمال انسان در عالم دنیا دارای یک عکس العمل است و این نشان از نظم و پیچیده بودن عالم هستی دارد؛ انسان اگر به منظم بودن عالم هستی یقین و باور داشته باشد نسبت به رفتار خود در این عالم مراقبه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: انسان اگر این مراقبت ها را قبول نداشته باشد و انبیای الهی را به عنوان راهنمای هدایت نداند دستورات دین را به مسخره می گیرد؛ امروز در سرزمین اشغالی رژیم صهیونیستی میان اتوبوس دختران و پسران پرده می کشد و در چرایی این اقدام می گوید: برای اداره جهان باید برجسته ترین افراد را در بهترین حالت تربیت کرد؛ بعد ما در جامعه اسلامی خودمان برای جا انداختن بدیهیات اولیه دین چقدر ضعیف عمل می کنیم و مدعی هستیم که در مدارس به دانش آموزان آموزش های دینی داده می شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه منطق دین باید در جامعه آموزش داده شود، بیان داشت: تشویق هایی که خداوند در دینداری می کند بسیار عجیب است و می فرماید: اگر تقوای الهی پیشه کنید ما شما را از نعمات و لذائذ سرشار می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه چهره واقعی دینداران باید در جامعه اسلامی توصیف شود، اظهار داشت: زمانی که امام علی(ع) چهره متقین را برای حمام توصیف کردند جناب حمام جان باختند؛ دینداری، زندگی انسان را به عالی ترین سبک زندگی تبدیل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: مضامین مناجات شعبانیه سراسر نجوای زیبا و عاشقانه عبد و معبود است که باید مورد توجه قرار گیرد./813//202/خ

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات