۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۱۷۰۱
آیت الله تسخیری:

آمریکا محور فعالیت های ضد حقوق بشری است

آمریکا محور فعالیت های ضد حقوق بشری است
آیت الله تسخیری با بیان اینکه تاریخچه آمریکا را سراسر ضد حقوق بشر دانست و گفت: آمریکا جرثومه شر و محور فعالیت های ضد حقوق بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، امروز در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی و به همت سازمان جوانان حقوق بشر و با مشارکت سایر نهادها در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: یمنی ها چهار سال است که مقاومت و ایستادگی می کنند.

وی افزود: سعودی ها تصور می کردند می توانند خیلی زود یمن را فتح کنند در حالی که چهار سال است زمین گیر شده و راهی جز تسلیم دربرابر این مردم مقاوم را ندارند.

آیت الله تسخیری با بیان اینکه تاریخچه آمریکا تاریخ ضد حقوق بشر است، ابراز کرد: 200 جنگ در تاریخ آمریکا ثبت شده است که همه آنها جنگهای ضد بشری و وحشی است؛ کشتار سرخ پوستان یکی از آن جنایات به شمار می رود.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام با اشاره به فعالیت های اخیر آمریکا و خیانت او به توافقنامه های بین المللی، اظهار داشت: هرکجا منافع مادی آمریکا باشد آنان مدافع توافقنامه ها می شوند اما زمانی که منافع آنان تامین نشود زیر همه توافق نامه ها می زنند و از آن خارج می شوند.

وی یکی از برنامه های آمریکا را تایید کامل رژیم ضد مردمی بیان کرد و گفت: آمریکا از کشورهایی دفاع می کند که ضدمردمی باشد فرقی نمی کند آن رژیم صهیونیستی باشد یا صدام؛ یکی از نقاط خطرناک تاریخ آمریکا همین تایید رژیم کودک کش صهیونیستی است.

آیت الله تسخیری ادامه داد: آنان که با چشم بستن به روی جنایات اسرائیل کودک کشی این رژیم جعلی را مشاهده می کنند، نه تنها اعتراض نمی کنند بلکه دفاع هم می کنند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام بیان داشت: آمریکا تا زمانی که به صدام احتیاج داشت کار او را تایید می کرد اما زمانی که به او احتیاج نداشت مانند تفاله او را کنار زد.

وی با بیان اینکه آمریکا جرثومه شر و محور فعالیت های ضد حقوق بشری است، ادامه داد: دادن سلاح به کشورها بخصوص کشور سعودی برای کشتار زنان و کودکان یمنی نشان می دهد که آمریکا به طور واضح حقوق بشر را نقض می کند.

آیت الله تسخیری ابراز کرد: هر کاری که آمریکا انجام داده ضدحقوق بشر است. یکی از واژه های ضدحقوق بشر آمریکا واژه جنگ پیشگیرانه است این واژه خود ضد قوانین بین المللی و ضد حقوق بشری است، هر کشوری بخواهد به کشور دیگر حمله کند می تواند مدعی آن باشد که این جنگ پیشگیرانه است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام ادامه داد: امیدوار هستیم ما بتوانیم این ادعای آمریکا را که خود را مدافع حقوق بشر می داند در دنیا رسوا کنیم و این بزرگ ترین خدمت به بشریت خواهد بود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
 
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
وهرز نویدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
اونخ ظریف قمپز در میکنه که:دنیا رو مجبور می‌کنیم جز با زبان احترام با ایران سخن نگن. خخخخخخخخ
0
0