۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۶۴۳۹
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی مطرح کرد؛

ضرورت فعالیت حوزه علمیه در راستای شناخت کارکردهای عید قربان

ضرورت فعالیت حوزه علمیه در راستای شناخت کارکردهای عید قربان
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عید قربان دارای کارکرد های مختلف است، گفت: حوزه علمیه و دانشگاه باید در زمینه شناخت کارکردهای عید قربان اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی و دارای کارکردهای متعدد و متنوع است، عنوان داشت: عید قربان دارای کارکرد های تکاملی، تقربی، معرفتی، تهذیب نفسی و اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید نسبت به شناخت کارکردهای عید قربان به صورت تفکیکی و تفصیلی فعالیت داشته باشند، افزود: عید قربان ابزاری مهم برای ایجاد و تقویت هویت اجتماعی و مسیر پذیری واحد امت اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی هویت بخشی به امت اسلامی را از کارکردهای اجتماعی عید قربان عنوان کرد و افزود: باید عینیت بخشی اجتماعی به امت اسلامی را که از پروژه های مهم انقلاب اسلامی است، با استفاده از ظرفیت عید قربان عملیاتی سازیم.

وی با بیان اینکه عید در هر ملت و قوم در جهت تقویت هویت و انسجام اجتماعی و برجسته کردن این هویت، ایفای نقش کرده است، اظهار داشت: اگر بپذیریم که  فراتر از هر کشور، چیزی به نام امت اسلامی وجود دارد، این امت اسلامی که باید در صحنه های اجتماعی ظهور و بروز پیدا کند، نیازمند به یک هویت کلان و پویا است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در ادامه تأکید کرد: اعیاد باید نوعی رابطه میان اتباع مذاهب را به مثابه نقطه التقا و به هم رسیدن اتباع مذاهب درون امت ایجاد کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: اتباع هر مذهب باید عید را بزرگتر و فراتر بگیرند و روابطی که ذیل عید قربان و سایر اعیاد اسلامی ایجاد می شود را به صورتی فراگیر و جاذبه بخش برای همه تعریف کنند./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات