۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۲۵۳۳۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب و حوزویان باید متخلق به آداب گفتاری باشند

طلاب و حوزویان باید متخلق به آداب گفتاری باشند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید طلاب و حوزویان به ادب در گفتار توجه ویژه‌ای کنند تا بتوانند در راستای ارتقای تراز معرفتی جامعه نقش‌آفرینی شایسته داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت طلاب و حوزویان در قبال بیانیه گام دوم، از اجرای طرح پژوهشی در این رابطه در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح که در حوزه علمیه خراسان شمالی شروع شده، در مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان سؤالی مطرح می‌شود تا طلاب در این زمینه کار تحقیقی انجام داده و ابعاد گوناگون بیانیه گام دوم تبیین شود.

وی افزود: در این راستا اصل کار بر این فرمایش رهبری قرار دارد که فرمودند مهم‌ترین ظرفیت مستعد و کارآمد کشور با زیربنای اصیل ایمانی و دینی ظرفیت جوان کشور است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در این طرح پژوهشی در هر مدرسه علمیه خراسان شمالی سؤالی در این زمینه مطرح شده که طلاب می‌توانند با نگارش مقاله در این طرح شرکت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای سخن رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی است، افزود: سبک زندگی اسلامی لایه‌های نیمه پنهانی در بحث فرهنگ‌های جامعه دارد که باید این لایه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه درواقع سبک زندگی اسلامی پوسته و هسته‌ای دارد، ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های داخل در پوسته سبک زندگی اسلامی آداب گفتاری است؛ ازاین‌رو باید بایسته‌های رفتاری درزمینهٔ سخن گفتن را بدانیم.

وی با بیان اینکه زبان ما رفتاری دارد که باید بر اساس سبک زندگی اسلامی باشد، اظهار کرد: لازم است مؤلفه‌های آداب گفتار در سبک زندگی اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم تشریح شود؛ زیرا این آداب در استحکام سبک زندگی اسلامی تأثیر فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه خطاب به طلاب، اظهار کرد: لازم است درزمینهٔ آداب گفتاری در سبک زندگی اسلامی بحث و بررسی کرده و بدانیم آداب گفتاری در سیره علمای سلف چگونه بوده و چگونه کسی می‌تواند از طریق حرف زدن تأثیرگذاری داشته باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اینکه چگونه حرف بزنیم بسیار مهم است تا بتوانیم بر جامعه مخاطبان خود تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه ادب در گفتار تراز معرفتی جامعه را بالا می‌برد، اظهار کرد: باید طلاب و حوزویان به این مهم عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند در راستای بالا بردن تراز معرفتی جامعه در گام دوم انقلاب نقش‌آفرینی شایسته داشته باشند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
هادی رحیمی
ارسال نظرات