۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۲۷۸۲۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نظام اسلامی با عجین کردن معنویت و مادیت تمدن جدیدی در دنیا بنیان نهاد

نظام اسلامی با عجین کردن معنویت و مادیت تمدن جدیدی در دنیا بنیان نهاد
امام‌جمعه بجنورد گفت: در این چهار دهه نظام اسلامی تمدن موردنظر خود را مطرح کرده و با مدل عجین شدن معنویت و مادیت، توسعه مادی و معنوی را پیش می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با روحانیان و فعالان فرهنگی در بجنورد، با اشاره به خدمات و برکات انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: یکی از برکات مهم نظام اسلامی که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره داشته‌اند ارتقای چشمگیر عیار معنویت و اخلاق در جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برکات انقلاب به صحنه آمدن مردم است، افزود: به صحنه آمدن مردم در نظام اسلامی تجربه شد و مردم‌سالاری در ایران تبلور پیدا کرد؛ به‌گونه‌ای که اکنون همه کاره مردم هستند و در میدان‌های گوناگون در صحنه بوده و به انقلاب و نظام اسلامی عشق می‌ورزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: البته در مسیر انقلاب سختی‌هایی هم داشتیم و داریم؛ زیرا دشمنان بر اساس کینه‌هایی که با ما دارند نمی‌خواهند تمدنی رقیب تمدن غرب در دنیا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌ترسند چند سال دیگر ایران به‌عنوان ابرقدرت مطرح شده و قدرت آن‌ها کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: اکنون می‌بینیم تمدن اسلامی خود را مطرح کرده و با مدل عجین شدن معنویت و مادیت، توسعه مادی و معنوی را پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نظام اسلامی محتوای تمدنی بالایی دارد؛ چراکه انسانیت و کرامت او را مدیریت کرده و پاس می‌دارد که این‌ها همه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: «کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا، قولوا لِلنّاسِ حُسْنا، واحْفَظوا ألْسِنَتَکُمْ وَکُفُّوها عَنِ الفُضولِ وقَبیحِ القَوْلِ» و تأکید می‌کند ای گروه شیعه زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما، با مردم نیکو سخن بگویید و زبانتان را حفظ کنید و آن را از زیاده‌روی و زشت‌گویی بازدارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام صادق (ع)، ائمه اطهار (ع) با کارهای نیک شیعیان خوشحال می‌شوند، ادامه داد: امروز ملت ایران زینت اهل بیت شده‌اند؛ ازاین‌رو باید قدر خودمان را بدانیم چراکه هر چه در دستگاه اهل بیت کار کنیم ضرر نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه توفیق خدمات‌رسانی در این مسیر عنایت ویژه الهی است، افزود: باید قدر این موقعیت و نعمت را دانسته و در تمام شئون برای اعتلای اسلام و مسلمین و گسترش بیشتر پیام اهل بیت تلاش کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات