۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۲۸۳۹۷
حجت الاسلام محمدیان تأکید کرد؛

ضرورت توجه جدی به مباحث آموزشی روحانیان و ائمه جماعات مساجد

ضرورت توجه جدی به مباحث آموزشی روحانیان و ائمه جماعات مساجد
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم توجه جدی به مبحث آموزشی روحانیان و ائمه جماعات مساجد در محلات و روستا‌ها تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام میرمحمدیان، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نهمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی شهر‌های استان در چالوس با بیان اهداف طرح تحول اجتماعی مسجد محور، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی نیازمند پایگاه معتبر و مورد اعتماد در محلات است و آن پایگاه مسجد است.

وی افزود: الگوسازی فعالیت‌های فرهنگی و بیان نتایج کارکرد‌های مساجد در محلات، روستا‌ها و شهر‌ها نیازمند ابزار‌های رسانه‌ای است که صدا و سیما همکاری لازم را در این خصوص با سازمان تبلیغات اسلامی دارد.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه بر لزوم توجه جدی به مبحث آموزشی روحانیان و ائمه جماعات مساجد در محلات و روستا‌ها تاکید کرد و بیان داشت: مسؤولیت پذیری بیشتر روحانی مسجد در محلات و روستا‌ها در روند کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی موثر است.

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان این که در عصر پیامبر گرامی اسلام(ص) مساجد به عنوان محور جامعه آن زمان محسوب می‌شد، ادامه داد: آن چیزی که به مساجد جان می‌دهد، امام و روحانی محله است و توانمندسازی، تغذیه فکری روحانیت و سطح بندی امام جماعت بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.
 
این مسؤول فرهنگی، احساس مسؤولیت امام جماعات و روحانیان مساجد در قبال مشکلات مردم را از وظایف اصلی آنان برشمرد و بیان داشت: برای برانگیختگی و به کارگیری امام مسجد، سطح بندی و دادن آموزش‌های لازم آنان است که هم اکنون در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است.

وی بر ضرورت توجه بیشتر روحانیان محله به دغدغه ها و مشکلات مردم تأکید کرد و گفت: روحانیت به عنوان پناهگاه مردم باید همه توان خود را در جهت رفع دغدغه های مردم به کار گیرد.

حجت الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی نیازمند آن است تا مبحث امام و امت به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد و این مسأله از مساجد و محلات آغاز می‌شود.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که استحکام روابط دینی بین مردم و مؤمنان از طریق امام مساجد شکل می‌گیرد، افزود: استمرار و تحقق کامل آن در ارتباطات بیشتر و چهره به چهره میان مردم و روحانیت است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات