۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۳۲۱۶۲

در دیدار نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف با فرمانده سپاه کردستان چه گذشت؟

در دیدار نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف با فرمانده سپاه کردستان چه گذشت؟
جمعی از نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف استان با فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف جامعه با سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در این نشست صمیمی با سعه صدر به دغدغه‌ها، نظرات و راهکارهای حضار گوش داد و مباحث و موضوعات مطرح‌شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

معاندان نظام چشم‌دیدن امنیت و آسایش مردم را ندارند

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان در این دیدار با بیان اینکه مسئولان هیچ شأنی جز نوکری مردم ندارند، اظهار داشت: باید همه اقدامات و کارهای انجام شده در راستای حفظ منافع ملی، مطالبات مردم و خدمت به نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد ضربه‌زدن به نظام هستند، افزود: معاندان نظام از اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی دلهره و نگرانی نداشته و چشم‌دیدن آسایش مردم را ندارند.

عبدالملکی، وضعیت استان کردستان را به مثابه تنگه احد تشبیه کرد و گفت: باید مدیران با کنار گذاشتن روحیه محافظه‌کاری، انقلابی کار کرده تا همواره این تنگه احد و گفتمان انقلابی محفوظ مانده و اجازه ندهیم بی‌هویتی در فضاهای عمومی مشروعیت دهند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان خطاب به جوان این مرز و بوم تصریح کرد: ریشه ما مردم کُرد ایرانی و اسلامی است بنابراین جوان کُرد نباید طابع احساسات باشد چراکه کُرد درهرجای دنیا باشد ریشه ایرانی و مسلمان دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر ضرورت هوشیاری جوانان در برابر دسیسه‌ها و نفوذ دشمنان تاکید کرد: جوانان ما نفوذ را جدی بگیرند چراکه هدف اصلی دشمن نفوذ و تغییر باروهای نخبگان، دانش‌آموزان، دانشگاه‌هیان و عامه مردم بوده و با سرمایه‌گذاری، هزینه‌های میلیاردی و تبلیغات دروغین به‌دنبال اهداف شوم خود هستند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان تاکید کرد: نباید جوانان و اصحاب رسانه اجازه تحقق برنامه‌های دشمن را بدهند چراکه آنان با «کار کردن بر روی معیشت مردم، برانگیختگی قومیتی، تخریب نهادهای انقلابی، کشته‌سازی و سناریوهای تکراری، ایجاد فاصله میان شیعه و سنی، تغییر چهره رهبری و تحریم انتخابات» به‌دنبال ایجاد اغتشاش و برهم زدن امنیت کشور هستند.

مردم مشکل معیشتی دارند اما اجازه سوءاستفاده به آشوبگران را نمی‌دهند

هادی مخدومی، نماینده بسیج پیشکسوتان استان کردستان نیز در این مراسم به سه ویژگی بزرگ انقلاب اشاره و اظهار داشت: الهی بودن، مردمی بودن و استقلال از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی بوده و به همین دلیل، دشمنان بسیار سرسختی داریم.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی روز به روز در همه عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژی، عمران و آبادانی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قوی‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود.

مخدومی با بیان اینکه دشمنان نظام از اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت سوءاستفاده و موج‌سواری کردند، افزود: گرچه مردم مشکل معیشتی و حق اعتراض داشته و از حق و حقوق خود دفاع کرده اما هیچ‌گاه اجازه سوءاستفاده به آشوبگران را نمی‌دهند.

وی با اشاره به برخی مشکلات حوزه مدیریتی در استان یادآور شد: خانواده‌های شهدا، مردم، بسیجیان و نیروهای انقلابی از مدیران پیر و خسته بیزارند و انتظار می‌رود میدان و مدیریت را به جوانان بسپارند.

جوانان در برابر توطئه‌های دشمن هوشیار باشند

فاتح رحیمی نماینده بسیج مساجد و محلات استان کردستان نیز با بیان اینکه اغتششات در هرجا، مکان و زمانی محکوم است، اظهار داشت: اغتشاش هیچ مشکلی را درکشور نه تنها حل نمی‌کند بلکه آنها را نیز دو چندان می‌کند، بنابراین باید برای احقاق مطالبات از طریق قانون پیگیر شد و دولتمردان و مسئولان نیز نسبت به حق و حقوق شهروندان روشنگری و چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: متأسفانه مردم از حق و حقوق خود در قانون هیچ اطلاعاتی ندارند و همین نبود تفکر روشنگری در مساجد، مدارس و جامعه موجب اغتشاش می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه مسئولان وعده‌های خود را عملی و در ایجاد شغل، درآمد، مسکن ارزان قیمت جوانان چاره‌اندیشی کنند، گفت: انتظار می‌رود همه جوانان نسبت به دسیسه‌های دشمن آگاه و در صف آنان قرار نگیرند.

هرگونه اغتشاشی در کشور محکوم است

ژاله حیدری‌مقدم، نماینده جامعه زنان استان کردستان نیز به اعتراضات بنزینی آبان ماه امسال اشاره و اظهار داشت: این موضوع نیاز به یک بررسی دقیق و تحلیل کارشناسانه و مبتنی برحل مسئله دارد و امیدوارم این بررسی‌ها منجر به راهکار و پیشگیری از تکرار چنین حوادثی در کشور شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی کشور به دلیل شرایط تحریم بسیار حساس است، افزود: نفس اعتراض و نقد در قانون ما به رسمیت شناخته شده اما اقدامی که اعتراضات را تبدیل به اغتشاش می‌کند خشونت و محکوم است.

حیدری‌مقدم گفت: دغدغه اصلی مردم استان مسائل اقتصادی و معیشتی بوده و عدم نگاه و توجه توسعه‌محور دولت به کردستان عامل محرک در تغییر کاهش آستانه تحمل روانی مردم شده و انتظار می‌رود مسئولان تدبیری بیندیشند.

محمد بختیار خلیقی، نماینده اصناف استان کردستان نیز اظهار داشت: اصناف، کسبه و بازاریان استان کردستان در اغتشاشات اخیر هیچ گونه دخالتی نداشته و نخواهند داشت و اکنون نیز همانند 8 سال دوران دفاع مقدس یار و یاور نظام و انقلاب هستند.

وی به فعالیت 70 هزار واحد صنفی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان بیشترین جمعیت اشتغال‌زایی را درسطح استان به خود اختصاص داده و هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مردم ندارند.

نماینده اصناف استان کردستان همچنین به بیان مشکلات اصناف، کسبه و بازاریان همچون بیمه‌، سد معبر و جولان دستفروشان پرداخت.

صف مردم از آشوبگران جداست

طیب سالاروندیان، نماینده جامعه فرهنگیان استان کردستان نیز با بیان اینکه حوادث اخیر آبان ماه کشور سخت اما عبرت‌آموز بود، اظهار داشت: مهم‌ترین علل این حوادث مسائلی همچون «دادن وعده‌های بی‌پایه و اساس انتخاباتی به مردم و عدم تعهدها، بی‌برنامگی، بی‌توجهی نسبت به وعده‌ها، عدم شفاف‌سازی و صادق نبودن با مردم و عدم کنترل فساد» است.

وی افزود: اغتشاشات آبان ماه از ابتدا به دلیل اعتراض به عملکرد و تصمیم‌گیران مسائل اقتصادی کشور بود اما پس از آنکه دشمنان به دنبال موج سواری بودند، مردم بلافاصله صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

حضور گسترده مردم در مراسم 9 دی پاسخی محکم به اغتشاشگران و فتنه‌گران خواهد بود

مهدی حاتمی، نماینده اساتید دانشگاه‌های استان کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: اگر بنزین هم گران نمی‌شد در ایران قبل از انتخابات اسفندماه اغتشاشات اتفاق می‌افتاد چراکه دشمنان با یک برنامه‌ریزی جامع به‌دنبال اهداف شوم خود بودند اما با بصیرت مردم باشکست روبه‌رو شدند.

وی با بیان اینکه حضور تمام اقشار مردم در مراسم گرامیداشت 9 دی پاسخی محکم به معاندان نظام و فتنه‌گران خواهد بود، گفت: قطعاً انتخابات پیش‌رو با مشارکن بالا، شور و نشاط انقلابی مردم برگزار و بار دیگر دشمنان روسیاه می‌شوند.

حضور بسیجیان در اغتشاشات اخیر توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد

طاهری، نماینده سازمان بسیج حقوقدان‌های استان کردستان با بیان اینکه حضور بسیجیان در اغتشاشات اخیر همه توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، اظهار داشت: باید مباحث و اتفاقات اخیر از طریق رسانه‌ها شفاف‌سازی و به دقت به آن پرداخته شود، چراکه عدم متقاعد کردن جامعه نخبگان و غافل‌گیری مردم خود به جریحه‌دار شدن اغتشاشات کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: باید همه با هم در راستای منویات رهبری گام برداشته و اجازه سوءاستفاده به دشمنان ندهیم.

جوانان کردستانی هیچ‌گاه اجازه سوءاستفاده به معاندان نظام نمی‌دهند

احمدی نماینده کارمندان استان کردستان نیز اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی نمی‌خواستند نظام جشن 40 ساله خود را برگزار کند اما خوشبختانه با رهنمورهای هوشمندانه مقام معظم رهبری و مردم انقلابی توطئه دشمنان خنثی شد.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: این بیانیه نقشه راه بسیار خوبی برای همه ماست و چراغ راه تمام اقشار مختلف جامعه است.

احمدی گفت: بصیرت‌افزایی و ارتقای آگاهی مردم بسیار و هراندازه مردم در جریان امور و مسائل جامعه قرار گیرند، قطعاً درست‌تر تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی یادآور شد: مردم ولایتمدار استان کردستان همیشه در تمام عرصه‌ها، مناسبت‌ها و راهپیمایی‌ها حضور فعال و گسترده داشته و وفاداری خود را به نظام رهبری به دنیا ثبات کرده‌ و هیچ‌گاه اجازه سوءاستفاده به معاندان نظام نمی‌دهند./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات