۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۳۲۷۹۱
رییس مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی:

آموزش بدون پژوهش عقیم است

آموزش بدون پژوهش عقیم است
حجت الاسلام نجفی با بیان این که آموزش بدون پژوهش عقیم است، گفت: پژوهش در صورتی مفید است که به نتیجه علمی و حقایق دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زین العابدین نجفی رییس مجتمع آموزش عالی محلاتی در همایش تخصصی مبانی و راهبردهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که به همت دانشگاه جامع امام حسین(ع) و مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی صبح امروز در سالن امام خمینی(ره) این مجتمع برگزار شد، با بیان این که در آموزه های دینی تفکر بالاترین عبادت شناخته می شود، اظهار کرد: عالمانی هستند که مغزشان مغز عالم نیست بلکه مغز جاهل است و آنها کسانی هستند که روح جست وجو گری ندارند.

رییس مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که انباشتن اطلاعات کافی نیست، بیان کرد: روح پژهش در فرهنگ اسلامی بسیار مهم است به گونه ای که آموزش بدون پژوهش کارساز نیست و خداوند نیز انسان را در شرایطی قرار می دهد تا روح جست و جوگری وی زنده شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هنگامی که قابیل در دفن برادرش متحیر می شود تدابیری اندیشیده می شود تا خودش به نتیجه دست پیدا کند و راهکار به صورت مستقیم در اختیار وی گذاشته نمی شود؛ برای رسیدن به جواب محققانه، صد سال مردن ارزشش را دارد چنانچه خداوند صد سال پیامبری را می میراند برای این که پاسخ سؤال وی را بدهد در حالی که صد سال در حدیث شناسی دو نسل به شمار می رود زیرا هر چهل سال یک نسل است.

حجت الاسلام نجفی با تأکید بر این که آموزش بدون پژوهش عقیم است، گفت: پژوهش فردی نیز کارساز نیست بلکه تمامی پژوهش ها باید به صورت جهت دار انجام شوند که هم جلوی موازی کاری را می گیرد و هم در زمان کوتاهی به نتایج بزرگی دست پیدا کرد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات