۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۳۳۰۰۰
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

نباید از ظرفیت عظیم بانوان طلبه غفلت کرد

نباید از ظرفیت عظیم بانوان طلبه غفلت کرد
حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت عظیم بانوان طلبه حوزوی غفلت کرد، گفت: بانوان مبلغه نقش بسزایی در امر تبلیغ و سلامت جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در همایش مبلغات فاطمی استان تهران که آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) به قدری متواضع و فروتن بودند که گاهی برای شنیدن سخن پیرزنی روی خاک می نشستند و سخنان او را گوش می دادند.

وی با اشاره به اینکه ذهنیت جامعه درباره زن با آن جایگاهی که اسلام ناب برای ایشان قائل شده فاصله بسیار دارد، ادامه داد: بر اساس رهنمود امام راحل زن عامل سعادت و شقاوت جامعه محسوب می شود زیرا این زنان هستند که در جامعه تاثیر می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: دشمن برای اینکه بتواند به جامعه ضربه بزند با سرمایه گذاری عظیم جامعه زنان را هدف قرار داده تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابد بنابراین مسؤولیت و وظیفه بانوان فرهیخته و عالمه در خنثی سازی این اهداف و توطئه ها بسیار سنگین است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه اسلام ناب باید در جامعه تبلیغ و ترویج شود، اظهار داشت: مبلغات با شناخت درد جامعه به درمان آن اقدام کرده و با ترویج معارف دین مهارت زندگی مردم را تقویت کنند.

وی با اشاره به نقش مادری، ابراز کرد: مادری که با تاسی به حضرت زهرا(س) به تربیت فرزند، همسرداری و مدیریت خانه اقدام می کند می تواند جامعه را متحول کند؛ حضرت زینب(س) مبلغه ای است که با صبر و استقامت به تبلیغ حادثه عاشورا پرداخت و کربلا را زنده نگه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت عظیم بانوان طلبه حوزوی غفلت کرد، خاطرنشان کرد: بانوان مبلغه نقش بسزایی در امر تبلیغ و سلامت جامعه دارند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات