۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۳۴۲۲۸

حاج قاسم چرا محبوب القلوب شد

حاج قاسم چرا محبوب القلوب شد
حجت الاسلام سعیدی با اشاره به راز محبوبیت سردار سلیمانی در قلب هاگفت: او خود را متعلق به یک قوم، مذهب، ایده و نژاد خاصی نمی دانست و تنها تلاشش نفی ظلم و خدمت به مردم بود.

حجت الاسلام محمد سعیدی عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به راز ماندگاری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در قلوب مردم اظهار داشت: باید تسلیت ویژه ای به رهبر معظم انقلاب بابت از دست دادن چنین نیرویی اعلام کنیم که همه زندگی خود را فدای اسلام و انقلاب کرده بود.

وی تصریح کرد: محبوبیت سردار یک محبوبیت مثالزدنی بود، هست و خواهد بود؛ چون او غیر از خدمت به دین، مردم و متدینان کار دیگری نداشت و طبیعتا خود این عمل محبت را به وجود می آورد، انسانی که سرتاسر زندگی خود را وقف خدمت به مردم کرده بود و جز این دغدغه نداشت.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از زمانی که به عنوان عضو ساده در سپاه کرمان وارد شد تا زمانی که به عنوان سردار سرلشکر در سپاه قدس خدمت رسانی کرد و در نهایت مظلومانه به شهادت رسید، همواره اخلاص و مردم داری را مدنظر داشت و این را برای خود افتخار می دانست.

وی با بیان این که سردار سلیمانی متعلق به یک قوم و قبیله و گروه نبود، گفت: او همه را یار و برادر و وفادار به نظام مقدس می دانست، خود را سرباز ولایت می دانست و نقش محوری ولی را به عنوان پدر معنوی در جامعه اسلامی قائل بود؛ از این رو مهربانانه در کنار مردم مظلوم جهان بود؛ از جنگ 33 روزه لبنان و جنگ با نیروهای تکفیری در عراق و سوریه و یمن و حتی در حوادثی از جمله سیل و زلزله که برای امت زیان بار بود و مردم نیاز به مسائل عاطفی داشتند حاضر می شد و برای مردم کار می کرد.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به برگزاری مراسمات بزرگداشت پرشور از سوی مردم در سراسر کشور و حتی خارج از کشور برای این شهید والامقام گفت: چون او نسبت به مردم اهل محبت بود در دل همه امت اسلامی جا باز کرده است.

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی به شیعه و سنی نگاه نکرد بلکه مرز را بین اسلام و کفر و ظلم ایجاد کرد؛ شما دیدید در کشورهای مختلف برای سردار مقاومت اشک می ریختند؛ در غزه نیز این گونه بود؛ مردم این منطقه در سوگ سردار مقاومت اشک می ریختند چون شهید سلیمانی نگفت شما سنی هستید و ما شیعه؛ او اسلام را در مقابل کفر می دید و برای این کار دست همه مسلمان ها را گرفته بود حتی اقلیت های مذهبی هم به منزل ایشان رفتند و ابراز همدردی کردند.

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: این ایده و اندیشه در قالب یک فرد با نمی گنجد و همه اقشار را در داخل و خارج کشور در بر می گیرد، به همین دلیل مشاهده کردیم که چه استقبالی از پیکر مطهر ایشان و دیگر شهدای مقاومت در شهرهای مقدس عراق صورت گرفت./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
تذوق امریکائیون طعم عذاب الثوره فی الدنیا و لهم خزی فی الاخره
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
این اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون فداکاری حاج قاسم های دفاع مقدس است.
درود بر غیور مردان سپاه اسلام
به امید اخراج نظامیان امریکایی از کشورهای اسلامی
0
0