۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۳۷۸۸۹

توصیه های امام جمعه اهواز به دانش آموزان

توصیه های امام جمعه اهواز به دانش آموزان
امام جمعه اهواز به دانش آموزان توصیه کرد در رشته هایی به تحصیل بپردازند که فرصت های شغلی بسیاری داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، امروز در جمع دانش آموزان هنرستان صنعتگران اهواز، با اشاره به اینکه آرزوی همگان سعادتمندی جوانان است، اظهار داشت: هر جوانی خواهان زندگی عزتمند بدون دغدغه و تشکیل خانواده است، اما متأسفانه در گذر زمان خانواده‌ها از فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) دوری کردند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ازدواج در ابتدای انقلاب اسلامی آسانترین کار‌ها بود، عنوان داشت: کنار گذاشته شدن عادات و تقالید نادرست عامل چنین کاری بود، در اوائل انقلاب اسلامی به تحقق ازدواج اسلامی نزدیک شده بودیم؛ رسول خدا (ص) در جواب جوانی که از سختی زندگی شکایت داشت به ازدواج توصیه کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه «و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب» خاطرنشان کرد: آیت الله نخودکی می‌گوید هر کس خواهان شغل باشد باید نماز را در اول وقت بخواند، جوانان نماز را در اول وقت بخوانند تا از برکات آن بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه به دست آوردن همسر و زندگی بی دغدغه در ادای نماز اول وقت است، گفت: نماز، شاه کلید حل مشکلات است و خداوند بسیاری از گره‌ها را خواهد گشود، پدران و مادران هم دست از عادات نادرست بردارند تا فرزندان ازدواج کنند.

وی با بیان اینکه اشتغال خواسته همگان است، افزود: هنرستان‌ها و فنی و حرفه ای‌ها به سمت و سویی بروند که دانش آموزان، حرفه یاد بگیرند، حرفه‌ای که بازار کار داشته باشد تا از در دوران متوسطه کار فراهم گردد؛ درس و مهارت باید با همدیگر جمع شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات