۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۳۸۵۸۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اذان شعار زیبای یکتاپرستی و ندایی آسمانی است

اذان شعار زیبای یکتاپرستی و ندایی آسمانی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هر مکتب برای اعلان وقت عبادت شعاری دارد و اذان در اسلام شعار زیبایی است که امت را با آن به عبادت پروردگار فرا می خوانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در همایش مأذنه‌های نور که با رویکرد گسترش معنویت و تجلیل از مؤذنان مساجد استان برگزار شد، اظهار داشت: اذان شعار دین اسلام است که به‌وسیله آن مسلمانان به‌سوی محل عبادت، یعنی مساجد فراخوانده می‌شوند تا با اتّحاد و عشق به خدا، در مسیر رستگاری گام برمی‌دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هر مکتبی برای اعلان وقت برگزاری عبادت شعاری دارند و اذان در اسلام شعار زیبایی است که مسلمانان را با آن به عبادت پروردگار فرامی خوانند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درواقع مؤذن با گفتن اذکار نماز، مژده وصل و اجازه ورود به حریم ذکر و یاد خدا را به مؤمنان بشارت می‌دهد و مسیر راه عبادت را برای مسلمانان باز می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: صدای زیبا و آوای نیکو یکی از عوامل بازدارنده مؤذّن از گناه و بدی است؛ زیرا مؤذن با سردادن ندای الله‌اکبر در قلب و جان مؤمنان نفوذ می‌کند و آن‌ها را به‌سوی خدا فراخواند و این مهم ضمن بخشایش گناهانش، او را از زشتی‌ها و پلیدی‌ها به دور می‌کند.

وی تصریح کرد: تاریخچه اذان در اسلام به زمان رسول خدا (ص) برمی‌گردد و این شعار زیبا از سوی جبرئیل امین بر پیامبر اکرم (ص) ابلاغ‌شده است و پس از ابلاغ این ندای آسمانی، رسول خدا (ص) از امیر مؤمنان حضرت علی (ع) خواستند کلمات اذان را به بلال حبشی بیاموزد و از همان زمان بلال، غلام سیاه‌پوست آزادشده تازه‌مسلمان به‌صورت رسمی مؤذّن اسلام شد.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: چنان‌که امام رضا (ع) از پیغمبر (ص) نقل می‌کنند که فرمودند: «در قیامت مؤذّنان از همه مردم سرافرازترند.» مؤذّن بهترین یاور انسان است تا او بر فرایض خود تنبّه بخشد؛ چون گاهی اشتغالات زندگی و ابتلائات مادّی چنان انسان را سرگرم می‌کند که حتّی از انجام واجباتش نیز غفلت می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: اذان فرهنگ و ایدئولوژی اسلامی را در جامعه تبلیغ می‌کند و زمانی که به‌‌صورت حلقومی اجرا می‌شود، تأثیر بیشتری بر افراد دارد، به‌گونه‌ای که این ارتباط چهره به چهره باعث حضور بیشتر مردم در صف‌های نماز جماعت می‌شود.

گفتنی است، همایش مأذنه‌های نور در ایام دهه مبارکه فجر ۱۳۹۸ و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و با رویکرد گسترش معنویت، با همت اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان شمالی برگزار شد و در پایان مراسم از مؤذنان مساجد استان تجلیل به عمل آمد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات