۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۶۵۱۲۴۶
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

اسلام با حمایت مالی حضرت خدیجه پیشرفت کرد

اسلام با حمایت مالی حضرت خدیجه پیشرفت کرد
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند به وجود حضرت خدیجه(س) افتخار می کند، گفت: اسلام با حمایت مالی حضرت خدیجه(س) پیشرفت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، یکشنبه شب در جلسه مجازی که به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) برگزار شد، گفت: حضرت خدیجه(س) کانون محبت و آرامش پیامبراکرم(ص) بودند.

وی با استناد به روایات، ادامه داد: در روایات آمده حضرت خدیجه(س) یاور و کمک حال حقیقی در گسترش اسلام بودند و رسول الله(ص) در کنار یار و یاوری چون حضرت خدیجه(س) به آرامش و طمانینه می رسیدند.

حجت الاسلام محسنی بیان داشت: پیامبراکرم(ص) هنگامی که مبعوث شدند دستشان از مال دنیا کوتاه بود و کسی که ایشان را از نظر مادی در امر تبلیغ دین اسلامی بی نیاز کرد حضرت خدیجه(س) بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام علی(ع) در شان و منزلت حضرت خدیجه(س) شعری سرودند و فرمودند: خدیجه آن زن پاک پاک و پاکیزه ای است که خداوند اخلاقش را نیکو و پاک ساخت ایشان زنی با برکت و باعث خیر و فزونی بود خداوند وی را به تمام فضیلت ها سوق داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق صریح روایات؛ نسل رسول الله از یک بانوی مبارک و با برکت است؛ همچنین در روایت دیگری از رسول الله (ص) نقل شده خداوند در برابر فرشتگان با کرامت روزی چندین نوبت به حضرت خدیجه افتخار می کند و ایشان مایه افتخار پروردگار است./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات