۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۱۴۳۹
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت ورع در زندگی انسان

اهمیت ورع در زندگی انسان
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه تمام اعمال در ماه مبارک رمضان فضیلت مضاعفی دارند، گفت: ورع سبب می‌شود گناهان، اعمال خوب انسان را از بین نبرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، شامگاه دوشنبه در سخنرانی تلویزیونی خود، با بیان اینکه ایجاد تقوا در انسان از آثار روزه است، گفت: خداوند متعال به خاطر مهر و محبت و رأفتی که در وجودش نسبت به انسان وجود دارد، در برخی ماه‌ها یا روزها یا مکان‌ها فضیلتی برای استجابت دعا و نزدیکتر شدن به خداوند قرار داده است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه کارهای خوب در ماه ثواب و پاداش مضاعفی دارد، اظهار کرد: تلاوت قرآن یکی از مهمترین عباداتی است که در ماه مبارک رمضان باید نسبت به آن توجه داشته باشیم، روایات بسیاری نسبت به تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان سفارش کرده‌اند.

در ماه رمضان به ورع داشتن بیشتر توجه کنیم

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت «ورع» در زندگی انسان به ویژه در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: شاید ما ورع را به عنوان یک عبادت محسوب نکنیم اما باید بدانیم یکی از مهمترین مسائلی که در ماه مبارک رمضان باید به آن دقت داشته باشیم، ورع است.

وی ادامه داد: روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) از سوی امام علی(ع) نقل شده است پیرامون فضائل ماه مبارک رمضان، ایشان در آخر از پیامبر اسلام(ص) سؤال کردند چه عملی از همه برتر است و ایشان پاسخ دادند که ورع از محارم الهی، ورع یعنی اینکه انسان پرهیزکار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تقوا را اعم از ورع عنوان کرد و گفت: ورع صرفا یعنی اجتناب از حرام و گناه نکردن اما تقوا به این معنا است که انسان پرهیزکار باشد اما این پرهیزکاری اعم از ورع است، تقوا قدرتی است که باعث می‌شود انسان هم کار خوب انجام دهد اهم از کارهای بد پرهیز کند.

گناه، اعمال خوب انسان را از بین خواهد برد

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت ترک گناه در زندگی انسان، تصریح کرد: ترک گناه از انجام دادن کارهای خوب مهمتر و مفیدتر است، چرا که گناه آثار اعمال خوب ما را از بین خواهد برد اگر انسان می‌خواهد اعمال خوبش مورد قبول درگاه خداوند قرار بگیرد باید اهل ورع باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به روایتی، اظهار کرد: در قیامت افرادی هستند که اعمال خیر و خوب بسیاری دارند اما متأسفانه اهل گناه هم بودند و به همین دلیل جهنمی می‌شوند و آثار و برکات اعمال خوب آنها محو شده و از بین رفته است، بنابر تا زمانی که ترک گناه نکنیم و اهل ورع نباشیم اعمال خوب ما مفید نخواهد بود و به همین دلیل است که روزه ما در کنار روزه از خوردن و آشامیدن باید روزه چشم و گوش و زبان هم باشد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات