۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۶۵۱۶۱۷
حجت الاسلام جباری:

اندیشه‌های متعالی شهید مطهری، کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه است

اندیشه‌های متعالی شهید مطهری، کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه است
امام جمعه چالوس، آراء و افکار شهید مطهری را بهترین الگو برای جامعه امروز دانست و گفت: اندیشه‌های متعالی این شخصیت برجسته انقلاب، کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جباری، امام جمعه چالوس امروز در مراسم گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (ره)، شهید مطهری را شخصیتی کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این عالم انقلابی و مجاهد بهترین الگو برای اساتید و معلمان کشورمان در حوزه و دانشگاه است.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که شهید مطهری در همه امور یک نگاه جامعی داشت، خاطرنشان کرد: تألیفات و آثار این عالم مجاهد و انقلابی قابل استفاده در همه ادوار و زمان‌ها است.
 
امام جمعه چالوس بر ضرورت بهره گیری بیشتر مراکز علمی و آموزشی از آثار شهید مطهری تأکید کرد و گفت: طلاب جوان حوزه‌های علمیه و همچنین دانشجویان باید بیش از پیش از این آثار ارزشمند بهره‌مند شوند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که استاد شهید مطهری نقشی محوری در شکل گیری و پیروزی نهضت انقلاب بر عهده داشتند، افزود: ایشان تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود مطیع فرمان ولایت و رهبری بود.
 
حجت الاسلام جباری با بیان این که هنوز شخصیت و جایگاه این استاد شهید به خوبی برای جامعه تبیین نشده است، بیان داشت: ضرورت دارد مراکز حوزوی و دانشگاهی بیشتر به تبیین جایگاه علمی، اخلاقی، مبارزاتی و معنوی این شخصیت برجسته انقلاب بپردازند.
 
امام جمعه چالوس، آراء و افکار شهید مطهری را بهترین الگو برای جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: اندیشه‌های متعالی این شخصیت و مبارز انقلابی، می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات و نیاز‌های فعلی کشورمان باشد.
 
وی با بیان این که آثار استاد شهید مطهری زمینه رسیدن به عمق اندیشه‌های والای اسلامی را فراهم می‌کند، بیان داشت: اگر جامعه جوان ما به دنبال کسب بصیرت و آگاهی است باید به آثار و اندیشه‌های شهید مطهری مراجعه کند.
 
حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود به وجه تمایز سپاه پاسداران با نیرو‌های مسلح جهان اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی سپاه یعنی تشکیل برای حفظ حکومت اسلامی و گسترش آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، به همین دلیل ایمان و معنویت و اعتقادات صحیح دینی در نیروی انسانی آن بسیار حائز اهمیت است./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات