۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۵۱۹۱۰
تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس مطرح کرد؛

نمایش تمایز هویت مکتب اسلام و غرب در بحران کرونا

نمایش تمایز هویت مکتب اسلام و غرب در بحران کرونا
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه کرونا تمایز هویت مکتب اسلام و غرب را به نمایش گذاشت، گفت: کرونا چهره زشت غرب را نمایان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میر هاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره)، پنجشنبه‌شب در منبر مجازی ماه مبارک رمضان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رمضان، ماه تزکیه و دوری از آلودگی باطنی است.

وی بابیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تمرین کنار گذاشتن عادات و رفتارهای ناپسند است، ادامه داد: یکی از فرصت‌های ناب این ماه آن است که با شیطان، شیطان‌صفتان و خصوصیات شیطانی مبارزه کرده و خود را از آنان دور کنیم.

حجت الاسلام حسینی بابیان اینکه شیطان اقدامات بسیاری علیه انسان و بشریت انجام می‌دهد، ابراز کرد: یکی از آن کارها وسوسه کردن و بدبین کردن انسان است، او هرگز اجازه آرامش به انسان نمی‌دهد، انسان فقیر را به یک شیوه و شخص غنی و ثروتمند را با روش دیگر بدبین می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) با اشاره به اینکه شیطان زشتی‌ها را زیبا‌ جلوه می‌دهد، اظهار داشت: آیات قرآن کریم بسیار دقیق زیبایی‌های حقیقی و الهی را از زینت‌های انحرافی و شیطانی جدا می‌کند؛ امروز آن هنرمندی که جهان غرب به تصویر می‌کشد آیا قابل‌مقایسه با هنرمندی که در مکتب انسان‌ساز اسلام تعریف می‌شود برابری می‌کنند؟ کدام‌یک تجلی زیبایی حقیقی هستند؟

وی ادامه داد: آیا آن‌کسی که در سختی و دشواری این روزها تنها به فکر قصر و جان خودش است هنرمند شناخته می‌شود یا آن پزشک و پرستاری که کار جهادی انجام می‌دهد هنرمند و زینت الله محسوب می‌شود؛ امروز تقابل دو چهره مکتب تمدن انحرافی غرب و تمدن انسان‌ساز واقعی یعنی اسلام ناب کاملاً مشهود است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: طلاب و بسیجیان جهادی که در هفته‌های نخست بحران شیوع کرونا که استرس جامعه را فراگرفته بود با حضور در بیمارستان‌ها و سطح شهر جلوه‌های زیبایی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند و همچنان در حال امدادرسانی هستند. کار شیطان این است که مفاهیم و مصادیق هنر را در ذهن افراد تغییر دهد.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) با اشاره به اینکه شیطان تلاش می‌کند ایمان و باور انسان را تضعیف و متزلزل کند، گفت: شیطان به انسان وعده فقر می‌دهد که اگر فلان کار را انجام ندهی بیچاره می‌شوی؛ ابلیس تا انسان را ذلیل نکند دست از سر او برنمی‌دارد.

وی بابیان اینکه در ابتلا و بلا زیبایی‌های خاصی جلوه‌نمایی می‌کند که در رفاه و صمیمیت کمتر دیده می‌شود، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: روزه گرفتن روی شیطان را سیاه می‌کند، صدقه حامیان شیطان را از انسان دور می‌سازد، حب الهی ریشه شیطان را در باطن انسان خشک کرده و استغفار شاه رگ اصلی ابلیس را نابود می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات