۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۵۲۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

غفلت امت از عوامل مظلومیت امام علی است

غفلت امت از عوامل مظلومیت امام علی است
استاد حوزه علمیه اهواز گفت: ضربت شمشیر جهل و عناد با اسلام و حقیقت دین از سوی ابن ملجم‌ها در ۱۹ رمضان بر فرق امام علی (ع) فرود آمد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در ویژه برنامه نجوای بندگی با اشاره به ۱۹ رمضان عنوان داشت: در چنین شبی ولایت، حقیقت و مغز عدالت، ضربت خورد، در چنین شبی که از لیالی قدر است در‌های آسمان‌ها به روی بندگان گشوده و فرشتگان نازل می‌شوند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز به توصیه‌های صورت گرفته برای بیدار ماندن در شب ۱۹ رمضان اشاره کرد و گفت: نخستین دعای مختصر روز اول ماه رمضان درباره بیداری از خواب غفلت و دیدن حقیقت است، توصیه به بیدار ماندن در چنین شبی برای بیداری از غفلت‌ها است تا چنین بیداری همه زوایای زندگی را در بربگیرد.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه در شب قدر می‌توان بیش از ۸۳ سال در زندگی معنوی به جلو حرکت کرد، افزود: در چنین شبی، تقدیر بندگان نیک به بهترین شکل ممکن به امضای امام عصر می‌رسد؛ دعا و ارتجا و تضرع در تقدیر‌های نوشته شده در لیالی قدر مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه نباید در لیالی قدر از دعا غافل شویم، تصریح کرد: در ۱۹ رمضان حقیقت دین، مذهب و اسلام مورد تهاجم جهل قرار گرفت، همگان باید به مقام امیرمؤمنان و دلیل ضربت خوردن آن حضرت که محور حق و حقیقت است، آشنا شوند.

وی با بیان اینکه مظلومیت و ضربت خوردن مولای متقیان در اثر غفلت امت حاصل شده است، گفت: زمانی که یاران حضرت به وظایف عمل نکرده، جبهه دفاع از ولایت را ترک، گوشه نشین و منفعت گرا شدند، مارقین و ناکثین علیه آن بزرگوار شورش کردند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز بیان داشت: ضربت شمشیر جهل و عناد با اسلام و حقیقت دین از سوی ابن ملجم‌ها در ۱۹ رمضان بر فرق امام علی (ع) فرود آمد. /۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات