۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۵۵۰۱۳
حجت الاسلام سالاری:

مدیران حوزه آموزش در بستر مجازی را جدی بگیرند

مدیران حوزه آموزش در بستر مجازی را جدی بگیرند
حجت الاسلام علی سالاری گفت: بی‌شک با وجود کرونا، حتما نیازمند استفاده از بسترهای فضای مجازی هستیم، بنابراین باید مدیران حوزوی برای این ایام آمادگی کامل را داشته باشند.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از فعالیت ها در کشور و استان کرمانشاه عملا تعطیل شده است.

این استاد حوزه علمیه گفت: در این میان شاهد تعطیلی مدارس علمیه نیز در کشور هستیم که این امر نیازمند مدیریت می باشد و نباید اجازه دهیم که مدارس علمیه به معنای واقعی به تعطیلی کشیده شوند.

وی ادامه داد: لذا اکنون باید از بسترهای موجود در فضای مجازی برای استمرار آموزش ها در مدارس علمیه استفاده بهینه نماییم زیرا جدایی طلاب از دروس حوزوی می تواند لطمات جبران ناپذیری به ساختار علمی این مراکز وارد کند.

حجت الاسلام سالاری اظهار داشت: به همین منظور اساتید حوزوی باید بسترهای لازم در بحث آموزش از راه دور را مهیا کنند، زیرا هیچ کسی نمی داند که بیماری کرونا چه زمانی از جامعه رخت برخواهد بست.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه باید سال های بسیار پیش بسترهای آموزش فضای مجازی در کشور و مدارس علمیه نهادینه می شد، ادامه داد: کرونا و شیوع آن در کشور باعث شد که مراکز آموزشی توجه و اهتمام جدی تری به فضای مجازی داشته باشند.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی پیش رو باید تدابیر خاص و ویژه ای اندیشیده شود، بیان داشت: بی شک در صورتی که بیماری کرونا در کشور همچنان باقی بماند، حتما نیازمند استفاده از بسترهای فضای مجازی هستیم، لذا باید مدیران حوزوی برای این ایام آمادگی کامل را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بی بدیل حوزه های علمیه در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حوزویان در سال های اخیر به خوبی نقش مردمی و دینی خود را به نمایش گذاشته اند و همه به عینه دیدیم که هم در زلزله چند سال پیش این استان، سیل لرستان و... حضور طلاب و روحانیون بسیار چشمگیر و قابل توجه بود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: روحانیت بخشی از بدنه جامعه اسلامی است به طوری که جامعه اسلامی منهای روحانیت و حوزه غیرقابل تصور است./ت310/ف

ارسال نظرات