۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۵۶۲۴۷
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

حوزه علمیه گفتمان انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان منتشر کند

حوزه علمیه گفتمان انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان منتشر کند
حجت الاسلام سالاری گفت: حوزه علمیه امروز باید حوزه ای انقلابی و مطالبه گر باشد و بتواند گفتمان انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان منتشر کند.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: حوزه های علمیه به عنوان مراکز فکری ـ دینی جامعه اسلامی شناخته  می شوند، لذا بایسته است که مدارس و حوزه های علمیه در کشور به روز باشند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حوزه اساس فقه اسلامی به ویژه فقه شیعه محسوب می شود، تاکید کرد: در همین حوزه های علمیه شاهد رشد و نمو بسیاری از روحانیون برجسته جهان اسلام هستیم، لذا توجه مسئولان و نظام به حوزه های علمیه یک امر مهم و تاثیرگذار در آینده نظام اسلامی می باشد.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود گفت: امروز با وجود این حجم از هجمه های دشمنان انقلاب و اسلام، باید حوزه ها فعال تر از گذشته باشند، امروز حوزه ها باید مطالبه گر و انقلابی باشند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه عنوان داشت: دشمن هم به خوبی جایگاه حوزه ها را در جامعه اسلامی می شناسند، لذا از هر فرصتی برای حاشیه سازی و جریان سازی در حوزه ها بهره می برد.

وی با اشاره به  اینکه باید عوامل نفوذی داخلی در حوزه ها را بشناسیم، بیان داشت: دشمنان برای تخریب جایگاه حوزه در نگاه جامعه اسلامی دست به هر کاری می زند و یکی از کارها پیدا کردن عوامل نفوذی داخلی در حوزه های علمیه است، لذا طلاب و روحانیون نسبت به این توطئه دشمنان باید بسیار هوشیار باشند.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: حوزه های علمیه باید تلاش شان این باشد که به مانند گذشته ارتباط خود را با جامعه و مردم حفظ کنند، زیرا یکی از برنامه های دشمنان ایجاد دو دستگی در جامعه اسلامی به ویژه دور شدن مردم از حوزه های علمیه و بالعکس می باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه حوزه ها نباید در مسیر جریان های سیاسی قرار بگیرند، گفت: خطرناک ترین سم برای طلاب و حوزویان ورود به جریان های سیاسی است، لذا طلاب باید از قرار گرفتن در مسیر جریان های سیاسی به شدت خودداری کنند، البته این بدان معنا نیست که روحانی و طلبه نباید هرگز سیاسی باشد.

حجت الاسلام سالاری در پایان سخنان خود بیان کرد: حوزه های علمیه امروز باید حوزه هایی انقلابی و مطالبه گر باشند و بتوانند گفتمان انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان منتشر کنند./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات