۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۵۸۴۶۳
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

نیازمند تعامل بیشتر نهادهای فرهنگی در کردستان هستیم

نیازمند تعامل بیشتر نهادهای فرهنگی در کردستان هستیم
حجت الاسلام سادات گفت: برای اینکه در زمینه کار فرهنگی کارنامه بسیار خوبی در کردستان داشته باشیم، باید تعاملات بین نهادهای فرهنگی استان نسبت به گذشته چندین برابر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد سادات امروز با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام سادات عنوان کرد: جایگاه کتابخانه های عمومی در بین مردم کشور به ویژه مردم استان کردستان، خوب و ممتاز است، بنابراین باید از این فرصت برای افزایش سطح مطالعه در این دیار استفاده کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: کسی نمی تواند منکر جایگاه مهم و بی بدیل نهادهای فرهنگی شود، از این رو برای ارتقا و رشد بهتر این نهادها ناگزیریم که از حمایت های دولتی و غیردولتی و مردمی استفاده کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کتاب در دین اسلام جایگاه بسیار والایی دارد تا جایی که معجزه رسول اکرم (ص) کتاب قرآن بوده که به انسان بصیرت و سعادتمندی را اعطا کرده است.

حجت الاسلام سادات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز برای اینکه در زمینه کار فرهنگی کارنامه بسیار خوبی در کردستان داشته باشیم، باید تعاملات بین نهادهای فرهنگی استان نسبت به گذشته چندین برابر شود.

عضویت 50 هزار نفر در کتابخانه های عمومی کردستان

در ادامه این دیدار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز اظهار داشت: یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی به ویژه کتابخانه ها ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه است.

محمد مخدومی ادامه داد: یکی از اولویت هایی که کتابخانه های عمومی استان کردستان در اولویت دارد، بحث ارتباط و تعامل با متولیان و نهادهای فرهنگی این خطه می باشد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 800 کتابخانه عمومی در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد کتابخانه، 50 باب آن به صورت نهادی و 30 باب دیگر به صورت مشارکتی اداره می گردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تاکید کرد: تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی کردستان نزدیک به 800 هزار نسخه می باشد و تعداد اعضا هم 50 هزار نفر هستند.

مخدوی گفت: به ازای هر صد نفر 1.3 متر فضای کتابخانه ای داریم که این عدد نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، بنابراین باید سعی کنیم که این اختلاف را روز به روز کمتر کنیم./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات