۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۶۶۲۰۵۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

شهادت بالاترین مدال افتخار بشریت است

شهادت بالاترین مدال افتخار بشریت است
اصفهان - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شهادت بالاترین لیاقت و مدال افتخار است، اگر دچار غفلت شویم از رسیدن به مسیر دریافت مدال شهادت دور خواهیم ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، جمعه شب در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان، با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) در زندگی دنیای خود قبول شدند، گفت: یاران امام حسین(ع) در زندگی به مرتبه قبولی رسیدند که پر از امتحانات دشوار بود و سرانجام در مدرسه عاشورا مهر تأیید امام را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یاران خود را با صراحت در کربلا تأیید کردند و این بسیار مهم است، اظهار کرد: وقتی امام خامنه‌ای که نائب امام زمان(عج) است بر پیکر شهدایی نظیر حاج قاسم سلیمانی، حاج احمد کاظمی، صیاد شیرازی و آوینی بوسه می‌زند همه ما غبطه می‌خوریم به اینکه مهر تأیید نائب امام زمان(عج) را گرفتند.

شهدا بالاترین مقام را کسب کرده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به دامن گرفتن سر شهدای کربلا از سوی امام حسین(ع) را مهر تأیید بر این شهدای گرانقدر دانست و افزود: خداوند می‌فرماید شهدا بالاترین مقام را دارند، در حقیقت شهدا برندگان مسابقه عالم هستی شده‌اند، چه این شهادت در رکاب پیامبر اکرم(ص) باشد، چه در رکاب امام علی(ع) چه در کربلا، یا اینکه در دفاع مقدس و دفاع از حرم یا دفاع از سلامت شهید شده باشند، همه اینها شهید هستند و بالاترین مقام‌ها را به دست آورده‌اند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، وفاداری، پایداری و نیکوکاری را از ویژگی‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: شهادت یک مدال آسمانی است، خداوند چنان با کرامت و رحمت با شهدا رفتار می‌کند که بنابر آیات قرآن کریم شهدا دعا می کنند کاش دوستان و نزدیکان من می‌دانستند خدا چقدر با ما با رحمت و مغفرت برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند باید خریدار انسان باشد نه افراد هوس‌باز، خاطرنشان کرد: شهید را خداوند می‌خرد و پاداش او بهشت است. انسان باید کاری کند که لیاقت خریداری شدن توسط خداوند را پیدا کند، برخی آنقدر حقیر می‌شوند که هوس‌بازها و آمریکا و پولدارها خریدار او می‌شوند اما کسانی هم هستند که آنقدر رشد می‌کنند و به سمت کمال می‌روند که خدا خریدار او می‌شود.

شهدا معشوق خداوند هستند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اینکه خداوند عاشق شهدا است را از مدال های افتخار شهدا عنوان کرد و گفت: شهدا معشوق خداوند هستند، جون غلام سیاه امام حسین(ع) را کسی نگاه نمی‌کرد، اما خداوند و امام حسین(ع) عاشق او بودند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه افزود: خداوند می‌فرماید مجاهدین فی سبیل الله مؤمن صادق هستند، هرکسی هم که مؤمن صادق باشد بنابر فرموده قرآن کریم، مزد او مدال شهادت خواهد بود، اینکه می‌گوییم مقام شهدای تاریخ بسیار بالا است، این عین فرموده قرآن کریم است و خداوند این جایگاه رفیع را به آنها عطا کرده است.

وی با بیان اینکه بهترین مرگ، شهادت است تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا به شهادت برسیم، شهادت بالاترین لیاقت است که خداوند به اولیای خود عطا کرده است، انسان اگر دچار غفلت شود به مدال شهادت دست پیدا نخواهد کرد، باید ظرفیت و لیاقت شهادت را در خود ایجاد کنیم تا خداوند ما را برای دریافت این مدال انتخاب کند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات